Es diu Autonomous Read i de moment està en fase de prova

Un nou sistema que dóna més seguretat als més "vulnerables" (vianants, ciclistes ...)

Temps de lectura: 1’

La seguretat dels anomenats vulnerables a Barcelona ha millorat ​​gràcies al projecte Autonomous Ready Spain. Aquest projecte s'ha avançat a l'entrada en vigor que es preveu pel 2022, es tracta de l'obligatorietat de què els vehicles europeus estiguin equipats amb noves tecnologies de seguretat per protegir passatgers, vianants i ciclistes.

Autonomous Ready Spain és una idea conjunta de la Direcció General de Trànsit (DGT) i l'Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb el proveïdor de tecnologia MobilEye que prediu el 80% dels possibles errors del conductor.

Han dissenyat uns visors basats en intel·ligència artificial que interpreten l'entorn (senyals de velocitat, presència de vianants, ciclistes i motoristes) per alertar el conductor de possibles col·lisions amb figures en verd (no passa res) o en vermell (perillós) acompanyades del necessari toc acústic.

Al mateix temps, el disseny dels dispositius recopila informació dinàmica i estàtica de la ciutat. Aquesta informació s'envia al núvol i s'analitza per identificar punts de risc, i així poder organitzar millores en la infraestructura i garantir una mobilitat segura.
La informació que s'emmagatzema és anònima, i inclou dades històriques de sinistralitat, meteorologia i aquells que genera el mateix vehicle. Té com a resultat la base necessària per a l'aplicació de la intel·ligència artificial a la detecció i el consegüent estudi de zones potencialment perilloses, com també en la identificació de problemes ocults que puguin generen riscos en la mobilitat.

També porten aquesta tecnologia incorporada 85 autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el que contribuirà a evitar frenades d'última hora amb el consegüent perill de caigudes per als passatgers, particularment nens i grans.
Un altre col·lectiu recolzat serà el dels molts missatgers motoritzats i fins i tot els turistes, la circulació sigui en vehicles o com a vianants té més risc al no conèixer l'entorn en què es mouen.

S'intenta equipar amb sistemes ADAS a 5.000 vehicles en qüestió de tres anys i s'imagina que a poc a poc, i al veure com baixa l'índex de sinistralitat, la resta de ciutats de prendre nota, tornant-se un plus necessari en cada vehicle.

CADENA 100