Aquest mètode per cuinar l'arròs elimina gran part de l'arsènic però conserva els nutrients essencials

L'arròs té una gran quantitat d'arsènic en comparació amb altres aliments
Aquest mètode per cuinar l'arròs elimina gran part de l'arsènic però conserva els nutrients essencials

Temps de lectura: 1’

L'arròs és un dels aliments que més es consumeixen al món, però també és dels que més quantitat d'arsènic conté. Al llarg dels anys s'ha aconseguit disminuir la quantitat d'arsènic de diferents maneres, rentant o esbandint l'arròs i amb mètodes diferents de preparació, però això pot reduir els nutrients de l'aliment.

Ara, un nou estudi de la Universitat de Sheffield (Regne Unit) ha esbrinat la forma d'eliminar gran part d'aquest arsènic preservant els nutrients de l'arròs. Els investigadors han provat quatre mètodes per veure quina era la millor manera de cuinar-: amb arròs sense rentar, rentat, en remull o vaporitzat.

Aquest últim ha resultat ser la millor opció per reduir la quantitat més gran d'arsènic possible preservant els nutrients. D'acord amb els investigadors, aquesta tècnica s'elimina un 54% el component en l'arròs integral i un 73% en el blanc, mentre que manté la quantitat més gran de nutrients com fòsfor, potassi, magnesi, zinc i manganès.

La manera de cuinar-lo és la següent:

  • Bull 4 tasses d'aigua en una olla.
  • Afegeix l'arròs i deixa-ho bullir durant 5 minuts.
  • Treu l'aigua amb arsènic i afegeix aigua fresca (el doble de la quantitat d'arròs que estiguis cuinant).
  • Deixa que l'arròs s'acabi de fer a foc lent o mitjà.

Aquest mètode és capaç de reduir l'exposició d'arsènic sense eliminar els nutrients. Es recomana aquesta forma per preparar l'arròs a nens petits, més vulnerables a l'exposició d'arsènic. L'estudi va ser repetit en diferents ecosistemes i utilitzant diferents tipus d'arrossos i de qualitats d'aigua, d'acord amb Science Alert.

CADENA 100