Trucs per sobreviure al canvi d'estació

La primavera, més de la meitat de la població mundial es veu afectada per al·lèrgies i malalties que alteren el nostre organisme.
Trucs per sobreviure al canvi d'estació

Temps de lectura: 2’

Donem la benvinguda al mes d'abril i ens submergim en plena primavera. Gaudim de temperatures realment càlides, els dies són més llargs i fins i tot el nostre estat d'humor canvia. No obstant això, no totes les persones tenen la mateixa concepció de la primavera, i és que més de la meitat de la població mundial es veu afectada per al·lèrgies, de les que hem parlat en un post anterior, i malalties que alteren el nostre organisme de manera determinant.

És prou conegut que els canvis estacionals, especialment pel que fa a l'hivern o la primavera, per a moltes persones, tenen gran repercussió en la salut. La majoria de les vegades es tradueix en cansament, fatiga, esgotament o ansietat, cosa que es coneix com a astènia primaveral. És un trastorn temporal, que afecta més dones que homes i molt comú en poblacions d'entre 20 i 50 anys.
Vitamines per a la primavera

Però quines vitamines prendre a la primavera? Quines són les vitamines indicades per a l'astènia primaveral? Són moltes les vitamines que es recomanen prendre a la primavera, entre les quals hi ha les vitamines del grup B, que s'encarreguen de l'alliberament d'energia dels carbohidrats, greixos i proteïnes. Per tant, ajuden el nostre organisme a obtenir energia, aquesta energia que tant necessitem quan notem el cansament i la fatiga originats per l'astènia primaveral.

D'altra banda, l'àcid fòlic i les vitamines C i D també contribueixen a disminuir el cansament tan característic d'aquests moments.
Probablement, davant del dubte de quines vitamines prendre a la primavera, seria millor optar per un complex multivitamínic, que s'adapti a les nostres necessitats i ens ajudi a trobar-nos millor. En aquest sentit, és important apuntar que aquests complements no s'han d'usar com a substitutius d'una dieta variada i equilibrada.

Segons els experts, prevenir l'astènia primaveral és difícil, ja que el nostre organisme s'ha d'adaptar a poc a poc als canvis estacionals. Però el que sí que podem fer és reduir les molèsties i adoptar una sèrie d'hàbits per recuperar la vitalitat com més aviat millor.

DIETA RICA EN VITAMINES I MINERALS
Ajuda al teu sistema immunitari seguint una alimentació sana i equilibrada, rica en verdures de fulla verda, fruites, llegums i cereals integrals.

UN EXTRA D'ENERGIA

Inclou a la teva dieta aliments que aporten un plus d'energia, com el plàtan o els fruits secs.
Pots prendre'ls com a piscolabis a mig matí o mitja tarda, o també afegir-los a les amanides, per exemple.

CADENA 100