Trucs per alleujar les agulletes com més aviat millor

Seguint aquests consells podràs tornar a estar en plena forma en el menor temps possible.
Trucs per alleujar les agulletes com més aviat millor

Temps de lectura: 2’

Un dels principals temors a l'hora d'anar a gimnàs, o de fer qualsevol mena d'exercici, sobretot per a aquells que porten un llarg període de sedentarisme (voluntari o no), són les agulletes. Cal reconèixer que no és agradable estar els dos o tres dies posteriors a la realització d'activitat física sense poder moure algunes parts del teu cos o sense patir els seus dolorosos efectes.

Aquests són alguns trucs i hàbits si vols evitar les agulletes, o reduir la seva incidència al mínim:

  • Escalfa bé tots els músculs

A molts els sembla que l'escalfament és una pèrdua de temps, però estan molt equivocats. És important preparar la musculatura per l'esforç que realitzarà a continuació. Si el múscul està fred i rígid és molt més fàcil que es produeixin micro ruptures, i fins i tot lesions de major importància. Pel que has de fer un escalfament (que no ha de superar els cinc o deu minuts) en què intervinguin tots els músculs del cos, però sobretot aquells que més utilitzaràs durant la sessió.

  • Estira correctament

Si no escalfar és una tendència comuna per a molts esportistes principiants, estirar sembla una quimera per a la gran majoria. És cert que les primeres vegades deprimeix una mica veure que no ets capaç d'arribar a tocar els peus ni de lluny, però a poc a poc aniràs aconseguint resultats, i el teu cos ho agrairà. La flexibilitat és una de les característiques físiques més ignorades, però la seva importància per millorar les altres (força, resistència i velocitat) és vital.

  • No et confiïs

Primer dia al gimnàs, lleuger sobrepès i moltes ganes de posar-se en forma. Tantes són les ganes que decideixes aixecar uns pesos que ni els més experimentats en el gimnàs utilitzen. ¿Resultat? Tres dies en què tot just pots moure't, i un mes sense tornar a gimnàs.
No et passis. Al principi no cal forçar, ja que els músculs necessiten adaptar-se a l'exercici per poder millorar. Les agulletes no són dolentes, i de vegades, fins i tot poden ser el senyal que t'has esforçat correctament, però en la seva justa mesura. Que Zamora no es va conquistar en una hora.

  • Una dutxa freda pot servir

Si un cop acabada la sessió esportiva, notes que les agulletes de l'endemà seran èpiques, seria interessant que en les hores posteriors a l'activitat esportiva et donessis una dutxa d'aigua freda per afavorir la circulació i per tant minimitzar els dolors. Els professionals solen donar-se banys de gel per a aquestes situacions, però no hi ha per què passar per aquest tràngol (a més que no tots tenim accés a una banyera de gel).

  • Fes més esport

Un dels tòpics més habituals. Sempre hi ha algú que apareix amb la típica frase: "el millor per a les agulletes és seguir fent esport". En aquest moment en què el dolor envaeix els teus músculs, penses que aquest argument, habitualment dit pel teu cunyat, simplement aconseguirà agreujar la situació. Però, per una vegada, té raó.

Portar una alimentació rica en proteïnes i hidratar-se correctament són altres dos factors que t'ajudaran en els moments d'agulletes.

CADENA 100