Tres trucs molt senzills perquè no et costi tant córrer

Per fer running és important fer-ho bé
Tres trucs molt senzills perquè no et costi tant córrer

Temps de lectura: 1’

Deixa de banda l'hàbit d'entrenar cada vegada més dur i canvia-ho per entrenar, primer, de forma intel·ligent. Especialment quan es tracta del running. A priori sembla un dels esports més senzills. Però en realitat córrer és una activitat polifacètica que requereix estabilitat, força, velocitat i potència.

Potser augmentar progressivament la distància que anem corrent sigui una forma de progressar en running, però no és necessàriament la manera més intel·ligent de fer-ho.

Aquests consells senzills et seran útils tant si ets corredora amb experiència o principiant.

1. Alterna entre córrer i caminar

Has sentit parlar del mètode 'CaCo'? Aquest entrenament que alterna la carrera amb la caminada és una forma intel·ligent, estructurada i eficient de millorar el nostre nivell. Alternar caminades amb moments de major velocitat ajudarà al fet que el cos, músculs i articulacions vagin adaptant progressivament a la pràctica. Executant programes que inclouen intervals de carrera i caminada per permetre que els principiants desenvolupin la capacitat de resistència en córrer.

2. Desnivells i escales

Si estàs buscant una forma de variar el teu recorregut sense augmentar dràsticament els quilòmetres que corres, els pendents poden ser molt beneficioses. Desnivells, costes, escales ... Tant ascendents com descendents. Aquestes requereixen que augmenti la teva intensitat durant la carrera, però no t'oblidis d'intercalar també descansos en terreny pla.

3. Entrena per córrer

No t'oblidis d'apostar per altres rutines com l'entrenament de força amb peses pot ajudar-te moltíssim- o exercicis de tonificació. Així es millora el rendiment esportiu i reduïm el risc de lesions.

CADENA 100