T'expliquem què pots menjar abans i després de córrer

Si entrenes de 20 a 23 hores de la nit
T'expliquem què pots menjar abans i després de córrer

Temps de lectura: 2’

La ingesta prèvia a l'entrenament

El que mengem abans de córrer té l'objectiu d'ajudar-nos a rendir més, retardar la fatiga i per descomptat, prevenir molèsties mentre entrenem.
Per això, és important que el que consumeixis abans de sortir a córrer sigui habitual al teu organisme i en la teva dieta i que també, culmines la ingesta almenys 40 minuts abans de començar el moviment. Resulta fonamental que ens ofereixi hidrats de qualitat i que a poc a poc ens proveeixin energia, i que també ens hidrati i permeti obtenir electròlits com potassi, sodi i altres.

Per això, pots escollir sopar lleuger abans de córrer plats com una amanida de pasta amb tonyina, un sandvitx amb vegetals diversos, una amanida d'arròs o un plat de cullera a base d'aquest cereal. I sempre acompanyem el plat escollit amb aigua per assegurar-nos una adequada hidratació. També podem escollir fer un berenar tard o ingerir un refrigeri abans de sortir a córrer i sopar després d'entrenar. En aquest cas, podem consumir una torrada, un batut amb alt contingut aquós, o un got de llet i unes llesques de pa integral amb tomàquet i alvocat o bé, unes galetes sense sucre.


Què menjar després de sortir a córrer.

Després de córrer pretenem reposar energia, líquid i electròlits perdius durant l'esforç, i també, recuperar-nos abans la part muscular i dipòsits de glucogen. Per això, el que ingerim ha de proveir hidrats i proteïnes, una mica de greixos de qualitat i varietat de vitamines i minerals amb funció antioxidant o que contribueixin a la hidratació. I sempre, aigua o líquids. Així, podem sopar després de córrer si abans hem ingerit només un refrigeri, i en aquest cas podem elaborar un saltat de pollastre, pebrot i arròs amb ametlles, un pastís de bròquil, una amanida de pasta integral i gall dindi o un entrepà ric en proteïnes i greixos sanes.

Si ja hem sopat alguna cosa lleugera abans d'entrenar, podem optar per ingerir un refrigeri abans de dutxar-nos i relaxar-nos per després anar al llit i deixar que el descans faci el seu. Per exemple, podem optar per unes "tortitas" de civada, una barreta de civada i fruits secs al costat d'un got de llet, uns bombons de dàtils i ametlles, una torrada o gotets amb maduixes i civada. L'important és sempre escollir aliments frescos i de qualitat per a elaborar les nostres ingestes tant abans com després de córrer.

CADENA 100