Running a casa o al gimnàs?

T'ensenyem les claus per treure-li partit a les cintes de córrer
Running a casa o al gimnàs?

Temps de lectura: 2’

Són molts els runners que a l'hivern posen la mirada al gimnàs tant per invertir més temps a entrenar la força i així prevenir lesions com per utilitzar les cintes de córrer a causa de les baixes temperatures a l'exterior. Si vols aprofitar al màxim la teva cinta de córrer, segueix aquests consells.

  • Realitza intervals

Per treure-li partit als nostres entrenaments a la cinta de córrer una bona idea és aprofitar-la per fer intervals de diferent velocitat. En aquest cas, aprofitar el programa de la cinta per programar les variables exactes que desitgem durant la sessió és un gran avantatge.

  • Modifica la inclinació

Córrer en pla durant molt de temps, pot ajudar-nos a saber com és la nostra resistència muscular, però és molt probable que el dia de la cursa et trobis amb un terreny irregular, ple de pujades i baixades. Per practicar això a la cinta, pots anar seleccionant diferents nivells d'inclinació en la mateixa per intentar replicar les condicions que trobaràs en cursa o simplement tenir-la com una variable més a tenir en compte de cara a programar els teus entrenaments.

  • Avalua la teva tècnica

Si davant de la teva cinta de córrer tens un mirall, cosa habitual en molts gimnasos, sempre pots aprofitar per analitzar la teva tècnica de carrera i veure com canvia segons van passant els quilòmetres: alguna cosa interessant per conèixer com reacciona el teu cos davant el cansament i la fatiga.

  • Realitza tirades llargues

Si bé pot ser tediós fer-ho en una cinta de córrer, també és cert que poder fixar una velocitat constant en el programa pot ser extremadament útil per treballar ritmes molt concrets de carrera estesos en el temps, o fins i tot per preparar una oposició en què necessites córrer a un ritme determinat durant un determinat nombre de minuts o quilòmetres per aprovar.

  • Combina l'ús de la cinta amb el teu entrenament de força

Una de les coses bones que té acudir a gimnàs a córrer és que tindràs tot el que necessites per entrenar a les mateixes instal·lacions. No és només que puguis acabar una cosa i posar-te a minut següent amb l'altra, és que pots incloure la cinta de córrer en circuits de força amb un enfocament metabòlic.

CADENA 100