Remeis naturals i eficaços per les rampes a les cames

Et descobrim diversos remeis
Remeis naturals i eficaços per les rampes a les cames

Temps de lectura: 1’

Una rampa és una molesta contracció muscular intensa, brusca i de curta durada, que pot donar-se en qualsevol part del cos. Poden ser dolorosos i durar d'uns segons a diversos minuts. En general, la part en la qual solen aparèixer més freqüentment és en les cames, en concret, en els bessons o panxells i les dones tenen més tendència a patir-los. Les causes més habituals que els provoquen són la manca d'hidratació, el dèficit d'alguns minerals com calci, magnesi o potassi, o bé problemes circulatoris. També poden aparèixer si estem molta estona en la mateixa posició, si fem exercici sense escalfar o si portem un calçat amb molt taló o molt pla. Et proposem diverses solucions naturals que actuen sobre les causes que els provoquen.

Tònic per donar massatges
Si ets propensa a patir rampes, pots tenir un tònic preparat per fer-te massatges quan tinguis molèsties. En un recipient de vidre d'un litre posa 40 g de romaní, 40 g de menta, 40 g de melissa, 30 g d'àrnica i 20 g d'hipèric. Omple el recipient amb orujo (o similar), i deixa macerar en un lloc fresc i protegit de la llum durant vint dies, agitant de tant en tant. Un cop preparat, fes-lo servir per a realitzar friccions a la zona afectada, 2 vegades al dia.

Cua de cavall per músculs i tendons
Pel seu contingut en potassi, silici i altres minerals, millora les rampes relacionades amb les deficiències d'aquests nutrients, així com la salut dels teixits elàstics (tendons, músculs, etc.). S'aconsella una cullerada de 15 a 30 dies.

CADENA 100