Quins són els aliments d'aquesta tardor que més et cuiden

Tots tenen propietats que no et pots perdre
Quins són els aliments d'aquesta tardor que més et cuiden

Temps de lectura: 2’

La tardor és l'estació en què els dies comencen a ser més curts i més frescos i pot haver-hi molta pluja. I això influeix directament en els fruits que tenim. Aprofita les fruites i hortalisses de la temporada per treure'n el màxim partit.

Moniatos
El seu sabor és dolç i la seva composició molt similar a la de la patata, tot i que amb un contingut energètic més gran. Destaca la seva aportació en pro vitamina A (betacarotè). La vitamina E, C i l'àcid fòlic així com el sodi i potassi.

  • En les teves receptes: tallat en tires i en la fregidora, en cremes i purés de verdura dóna un toc suau, tallat en làmines molt fines i deshidratat al forn (xips de verdura) afegir-lo als guisats tallats a daus, en bescuits o magdalenes i fins i tot en una saborosa truita de moniato i ceba.

Figues
Les figues tenen un valor calòric més elevat. Ara bé, destaca el seu contingut en fibra, magnesi i calci. Així que sense abusar, menjar una o dues peces et pot asseure de meravella. Les figues seques multipliquen les seves propietats i són un perfecte piscolabis.

  • A la cuina: Frescos donen un toc molt especial a les amanides. Són habituals en postres i rebosteria. El seu sabor combina molt bé amb formatge o amb fruits secs.

Pel seu elevat contingut en potassi i baix en sodi, resulten molt recomanables per a aquelles persones que pateixen hipertensió arterial.

Castanyes
A diferència de la majoria de la fruita seca, l'aportació energètica de les castanyes no és molt elevat (167 kcal cada 100 g). Té menys greix, un alt contingut en aigua i nutrients reguladors, com el potassi i els folats. A més de potassi destaca per la seva quantitat d'hidrats de carboni així que són ideals abans o després de practicar esport.

  • A la cuina: En cuinar-les, l'adequat és llevar-los la pell i bullir-les durant mitja hora. També es mengen rostides. Ideals per preparar purés calents o en crema per untar el pa. També les pots fer servir per preparar bescuits i dolços.

Bolets
Porten poques calories i a més han demostrat ser un dels aliments més saciant amb el que t'eviten "atacs" de fam. Això sí, has de preparar-les de la manera més senzilla, poc condimentades i acompanyades d'aliments pobres en greix.

  • A la cuina: Perquè se les mengin els nens, pots "amagar" a la massa de les croquetes i també són ideals en truita.

És millor no netejar els bolets sota l'aixeta. Frega-la amb un drap humit o paper de cuina per eliminar la terra.

Magranes
Conté flavonoides d'acció antioxidant i antisèptica. Aquests components tenen la capacitat de captar radicals lliures nocius per a l'organisme, de manera que el consum de magrana contribueix a reduir el risc de malalties degeneratives, cardiovasculars i conté propietats astringents i antiinflamatòries en les mucoses del tracte digestiu.

  • A la cuina: Els seus grans són ideals en amanides, en diferents tipus de postres però també en guisats. I un suc casolà de magrana és un refrigeri perfecte.
CADENA 100