Quins aliments ens ajuden a dormir millor?

Sense les proteïnes dels aliments no tenim forma de produir totes aquestes substàncies essencials per al cicle de la son.
Quins aliments ens ajuden a dormir millor?

Temps de lectura: 1’

Els teus sopars es converteixien en el preludi d'un millor descans. Et mostrarem alguns plats fàcils de preparar, però no només això: també ajudaran al teu organisme a elaborar les substàncies que indueixin a la son.

Aquests plats inclouen carbohidrats específics; i també proteïnes. Perquè el triptòfan, aminoàcid que obtenim a partir de les proteïnes de la dieta, es converteix en serotonina, i aquesta es converteix en melatonina, hormona vital que ens facilita el son.

Les hem agrupat en cinc grans grups:

  • Amb verdures i peix. El peix blau, ric en zinc, fòsfor, magnesi, seleni, ferro, iode, vitamina A (betacarotè) i vitamina D, és perfecte per evitar aquestes deficiències que et roben el son.
  • Amb pasta. Com també les proteïnes, els hidrats són necessaris per completar el cicle de descans nocturn: una de les seves funcions és, precisament, la de facilitar l'entrada de triptòfan al cervell.
  • Amb arròs integral. Sol ser més digestiu que la pasta.
  • Amb quinoa. Posseeix tots els aminoàcids essencials que necessitem, hidrats de carboni d'absorció lenta i potassi, fòsfor, magnesi, calci, ferro i zinc.
  • Amb gall dindi i verdures. Una carn baixa en greix que t'aporta proteïnes de qualitat i triptòfan.

Receptes:

  • Hamburguesa de salmó: Acompanya-la amb una verdura rica en turó i àcid fòlic, com el bròquil, i faràs un sopar ple de nutrients. Per preparar la massa només necessites un llom o una rodanxa d'aquest peix, bròquil ben bullit, 1 ou, sal i una espècia que t'agradi.

  • Bacallà a la planxa: És una altra opció amb peix molt adequat per als teus sopars. Serveix-te'l amb un saltat d'all laminat i col arrissada. També pots afegir carabassa torrada.
CADENA 100