Quina és la pitjor postura per dormir, segons la ciència

Segons els experts, dormir cap per avall és la pitjor postura
Quina és la pitjor postura per dormir, segons la ciència

Temps de lectura: 2’

Segons els experts, dormir cap per avall, pot provocar diversos problemes de salut tant a curt com a llarg termini. Després d'una nit estirat sobre el teu estómac pots sentir dolors i molèsties. El problema ve quan això es repeteix en el temps i pot comportar problemes més greus a llarg termini.

Un estudi assenyala que el 16% de la població opten per aquesta posició per passar les seves recomanades 8 hores de son, mentre que un 74% prefereix fer-ho de costat. Si ets d'aquests que dormen cap per avall, hauries de saber que estàs posant en risc el teu coll, esquena, malucs, cap, pulmons i cor.

A l'estar ficat al llit en aquesta postura, la columna vertebral perd la seva corba natural i pot experimentar tensió o esforç. Els músculs de l'esquena també es poden veure afectats, el que pot causar dolor a l'esquena al matí.

Però l'esquena no és l'única part del cos que pateix, quan dorms cap per avall, no tot el teu cos mira en la mateixa direcció, ja que en aquest cas t'ofegaries. Necessites girar el coll cap a un costat per respirar, trencant així amb l'alineació de la columna vertebral. D'aquesta manera, una banda de coll es posa tens i l'altre es debilita, creant nusos i contractures. A la llarga, podries patir problemes més greus en aquesta zona.

A més de coll i esquena, el cor i els pulmons també pateixen una major pressió. El mateix passa amb els malucs, que passen a estar en una posició de rotació anterior, el que podria augmentar la corba de la columna lumbar. I els problemes no acaben aquí. Aquesta posició pot comportar mals de cap a causa de la torsió de coll i la zona de les espatlles.

Què fer si no pots (o no vols) evitar dormir així
Segons els experts, hauries de col·locar un coixí sota de les cames perquè els peus quedin elevats per sobre dels genolls i així minimitzar l'arquejament de l'esquena. També pots optar per col·locar-la sota dels malucs, cosa que agrairan els teus lumbars. Però l'ideal seria que replantegis la teva postura i provessis de dormir de costat, l'opció més saludable.

CADENA 100