Mites i realitats per a tenir un somni saludable

¿Que és el que t'impedeix descansar?

Temps de lectura: 1’

La informació que hi ha sobre el nostre descans és interminable, i és complicat diferenciar entre el mite i la realitat. Per això, hem donat un cop d'ull als consells que donen els experts i així identificar els conceptes erronis . 

1. És igual quantes hores dormi si no estic cansat 

Incorrecte. No tenir una hora fixa a la qual ficar-se al llit i despertar-se altera sobre manera els nostres ritmes circadiaris, i afecta les nostres activitats i productivitat. És imprescindible tenir una rutina i aconseguir el punt ideal de descans, entre les 7 i 9 hores. Pensar que amb menys és suficient a la llarga portarà conseqüències.

2. Em puc habituar a dormir menys, i no passa res 

Incorrecte. Podem arribar a sentir que el nostre cos aguanta dormir 5-6 hores, però només ens estarem enganyant a nosaltres mateixos. Les recerques mostren que els nivells de testosterona, capacitat intel·lectual, estat d'ànim i reflexos sofreixen variacions fatals amb la privació del nostre descans.

3. Si no puc dormir, amb tombar-me és suficient Incorrecte. 

El cervell és tan intel·ligent i associa el llit amb un lloc on apareixen més preocupacions del compte, generarà ansietat. Cal tombar-se només quan es tingui son, i no pots dormir després de 15 minuts, sortir del llit, canviar d'habitació i evitar el contacte amb els dispositius electrònics. Els experts ho diuen teràpia de restricció del somni.

4.Cafè 

Es recomana no consumir més de 400 mil·ligrams de cafè al dia, una quantitat que sí que té beneficis per a la salut.

5. No importa com sigui (i estigui) l'habitació 

Incorrecte. Un bon ambient va de la mà d'un millor somni. Començant per la temperatura, la no exposició a llums i aparells electrònics, i tota mena d'elements que puguin interrompre el cicle natural del nostre rellotge biològic. El nostre descans òptim comença per crear el nostre propi santuari del somni.

CADENA 100