Que has de saber de l'oli d'oliva en la teva salut i cuina

Els estudis demostren que l'oli d'oliva és la font d'àcids grassos més saludable.
Que has de saber de l'oli d'oliva en la teva salut i cuina

Temps de lectura: 1’

Existeixen dades històriques que les poblacions de l'àrea mediterrània que utilitzen l'oli d'oliva com a greix culinària principal pateixen menys malalties cròniques i degeneratives que les poblacions de nord d'Europa que fan servir habitualment altres greixos, com la mantega, les margarines o la cansalada.

No obstant això, no ha de considerar l'oli d'oliva com un medicament o una panacea. Per obtenir els màxims beneficis del seu consum és necessari emmarcar-lo en una dieta variada i frugal.

  • Quin és el millor oli d'oliva?

L'oli d'oliva es considera de per si un greix molt saludable, però el verge, a part de ser el més natural, resulta el més beneficiós, ja que conserva tots els components salutífers de les olives, entre ells la vitamina E i altres potents antioxidants, que es perden en gran part amb el refinament.

  • Què és l'oli d'oliva verge?

És l'obtingut del fruit de l'olivera per procediments mecànics o altres procediments físics que no alteren la qualitat de l'oli, com recórrer a la calor per sobre de 35 ° C per elevar la producció. L'oli d'oliva verge extra és el menys àcid (menys d'1 °) i ha de superar una puntuació de 6,5 en un tast d'experts.

  • Què quantitat és recomanable prendre?

L'oli d'oliva es tracta d'un aliment bàsic, dels quals es recomana prendre diàriament. En l'actualitat, i quan no hi ha contraindicacions que assenyalin el contrari, les recomanacions generals per al seu consum en adults sans de tots dos sexes se situen entre els 30 i els 50 g diaris, és a dir, de tres a cinc cullerades soperes.

  • ¿És molt calòric l'oli d'oliva?

És un greix gairebé pur, amb la qual cosa es troba entre els aliments que aporten major nombre de quilocalories per gram: 9.

CADENA 100