Què fer la setmana prèvia als teus primers entrenaments de running després del confinament

Que l'inici del desconfinament ens trobi llestos per a tornar a sortir en bones condicions!
Què fer la setmana prèvia als teus primers entrenaments de running després del confinament

Temps de lectura: 2’

Aquest dissabte que, en el cas que l'evolució de la pandèmia sigui favorable, podrem tornar a sortir a fer esport a l'aire lliure dissabte que ve 2 de maig. Encara no coneixem les condicions en les quals podrem sortir a entrenar (temps, distància, franges horàries) però val la pena anar preparant-nos perquè els primers dies d'entrenament ens enxampin preparats.

Si t'has mantingut actiu durant aquesta quarantena, estàs d'enhorabona: tornar a la teva rutina esportiva entrenant a l'aire lliure et serà molt més senzill. Si, per contra, t'ho has pres com un període de descans, hauràs de ser més aplicat fins i tot amb la volta als entrenaments per a no caure en possibles dolors o lesions. Hem de tenir en compte que l'ideal per a poder tornar en bones condicions serà que ens hàgim mantingut actius durant la quarantena, dins de les nostres possibilitats.

A continuació et proposem una sèrie d'entrenaments amb els quals podràs preparar-te aquesta setmana per a tornar a sumar quilòmetres el dissabte.

Dimarts i dimecres: treball de força a casa
L'entrenament de força és primordial per a qualsevol esportista, però especialment per als corredors, i més que mai ara que estem "parats" (o, almenys, sense sumar quilòmetres). Una bona massa muscular és una assegurança de vida enfront dels dolors i lesions, i pot ajudar-nos a rendir més i millor. Et proposem la següent rutina que pots fer en la teva pròpia:

Abans de començar amb l'entrenament et recomanem que facis un petit escalfament d'uns cinc minuts de durada en el qual mobilitzis les articulacions, prestant especial atenció a turmells, genolls i maluc. A més, pots realitzar estiraments dinàmics per a despertar la teva musculatura.En acabar, si no és un entrenament d'una intensitat molt alta, pots realitzar uns petits estiraments, centrant l'atenció sobre el teu tren inferior, per a tornar a la calma.

Dimarts i dijous: cardio suau a casa
Molts de nosaltres fa més d' un mes sense donar una sola gambada. Per això és important que arribem preparats al dia en què puguem sortir a entrenar al carrer i que ho fem de manera progressiva. Mentre estem confinats, sempre podem optar per fer una rutina de cardio suau a casa, sense material, per a mantenir una bona base aeròbica. Si no tens cinta de córrer, però sí el·líptica o bicicleta de ciclisme de sala o estàtica, aprofita aquesta setmana per a donar-li bon ús: una mitja hora al dia, un parell de dies a la setmana.

Divendres: descans actiu per a preparar-nos per al gran dia
Aprofita el dia abans de la teva primera sortida per a descansar, però això no significa que no ens aixequem en tot el dia del sofà. Per a realitzar un descans actiu podem dur a terme activitats de baix impacte, com per exemple, una classe suau de Ioga.

CADENA 100