Prepara el teu cos per als excessos de Nadal sense deixar de gaudir!

Fitxa els millors consells perquè els teus òrgans responguin al 100% per Nadal, així com unes recomanacions pràctiques per evitar un empatx.
Prepara el teu cos per als excessos de Nadal sense deixar de gaudir!

Temps de lectura: 2’

Davant la proximitat dels famosos dinars i sopars nadalencs, que encara semblen llunyans, però que ja ens avisen de la seva proximitat els supermercats exposant els primers dolços típics de les festes, t'oferim uns útils consells per prevenir els mals hàbits i deixar descansar els òrgans que han de funcionar a ple rendiment quan arribi Nadal. Pren-ne nota!


  • Els àpats copiosos i salats sobrecarreguen el ronyó a les festes nadalenques. Per això, convé començar a protegir el ronyó unes tres setmanes abans, disminuint el sodi de la dieta. A més de limitar la sal de taula, cal evitar els aliments congelats, els formatges i els precuinats.


  • Altres òrgans que hauran de treballar el doble són el fetge i la vesícula biliar, encarregats d'absorbir i metabolitzar els greixos saturats que s'ingereixen en gran quantitat en aquesta època. Als greixos saturats s'hi afegeix l'alcohol, gran protagonista del Cap d'Any i que també és metabolitzat pel fetge. Per combatre els excessos, cal eliminar el greix visible dels productes d'origen animal i les mantegues. La brioixeria, elaborada amb greixos saturats, forma part també de la llista d'aliments prohibits.


  • Pel que fa a l'exercici físic, és un bon moment per enfortir els músculs. L'exercici anaeròbic augmentarà la teva massa muscular, aconseguint un augment del metabolisme gràcies al creixement de la massa magra del teu organisme. A més, pots calcular les calories que gastes segons l'exercici realitzat per motivar-te encara més.


  • La sang és el principal transportador de nutrients i tòxics del cos humà. En festes, l'àcid úric causat per carns de caça, peix blau i marisc és molt alt. L'ideal és reduir la ingesta d'aquests aliments per mantenir sota control l'àcid úric a la sang, així com assegurar-se una hidratació d'1,5 litres d'aigua diaris per ajudar a eliminar-los.


  • Un altre gran amic del Nadal és el colesterol, present en tots els productes animals (des del xai als llagostins que ompliran les nostres taules). Com que els fitosterols ajuden a reduir la concentració de colesterol en sang, és recomanable prendre aliments com la soja, el blat de moro, les margarines o la cervesa sense alcohol, per obtenir-los de forma natural.


CADENA 100