Posa't en forma ballant!

Ballar no només és divertit, sinó que a més produeix múltiples beneficis per a la teva salut física, mental i social
Posa't en forma ballant!

Temps de lectura: 2’

A l'hora de començar a practicar algun tipus d'activitat física, només se'ns ve al capdavant l'opció de practicar algun tipus d'esport, per això moltes vegades les persones que no són esportistes es desmoralitzen.

Però, sabies que ballar també és una forma estupenda de fer exercici i sentir-nos bé? Encara que sigui una activitat que generalment associem a moments de diversió, quan ballem no només exercitem el nostre cos sinó també la nostra ment.

No importa quin tipus de ball sigui (salsa, tango, dansa del ventre, flamenc, balls de saló...), tots els estils de ball són activitats físiques saludables. I tampoc no és important el nivell de destresa, l'edat, quin tipus de cos o talla es tingui per practicar-lo.

El ball té moltíssims beneficis sobre la nostra salut i el nostre ànim, sobretot si el practiquem regularment (de dos a tres cops per setmana). T'expliquem els més importants:

  • Millora la salut cardiovascular

Els adults han de fer almenys de 150 minuts a 300 minuts d'exercici d'intensitat moderada setmanals, o 75 a 150 minuts d'activitat física aeròbica d'intensitat vigorosa per setmana. Els estils de ball amb un ritme accelerat i constant són excel·lents per als entrenaments cardiovasculars, ja que la freqüència cardíaca es veu desafiada en executar els diferents moviments.

  • Millora l'equilibri i la força

Els moviments que normalment fem en la nostra vida diària, com caminar, pujar escales i entrenaments comuns com cintes de córrer i anar en bicicleta, ocorren en el pla sagital (cap endavant i cap enrere, cap a l'esquerra i cap a la dreta), però el ball treballa en el teu cos des de tots els plànols, inclosos els laterals i rotacionals, el que serveix per treballar realment tots els músculs.

  • És sau amb el teu cos

Moltes formes de ball, com els balls de saló, són apropiats per a persones amb mobilitat limitada o problemes de salut crònics.

  • Augmenta el rendiment cognitiu

Moltes investigacions demostren que el ball pot mantenir i fins i tot augmentar la teva capacitat de pensar a mesura que envelleixes. Els científics han descobert que les àrees de cervell que controlen la memòria i les habilitats milloren amb el ball. A més, a diferència d'altres formes d'exercici, la dansa té els beneficis addicionals de millorar l'equilibri a través del ritme i la música.

  • Desafia el teu cervell

El poder del cervell que necessites per ballar requereix que et concentris tant en el canvi constant de moviment com en recordar passos i patrons. Aquesta és una excel·lent forma d'exercici mental independentment de l'edat.





CADENA 100