¿Per què hauries d'utilitzar tota la banda de la cinta de córrer?

És convenient fer l'exercici en la part mitjana de la cinta
¿Per què hauries d'utilitzar tota la banda de la cinta de córrer?

Temps de lectura: 1’

En moltes ocasions, pràcticament el cardio en el gimnàs i optem per utilitzar la cinta, en la majoria d'ocasions no tenim en compte la postura i la col·locació sobre la màquina. Això fa que, normalment, la persona passa la majoria del temps corrent en la part davantera de la cinta, més encara, quan s'agafa a la barra de la màquina.

Això no és recomanable fer-ho perquè en córrer en la part davantera de la cinta es dificulta la llibertat de moviments dels braços però, sobretot, de les cames, donant gambades més curtes de les que es donarien corrent a l'aire lliure. Per això, és convenient fer l'exercici en la part mitjana de la cinta, on es deixa un major espai per a donar la gambada i els braços poden moure's dinàmicament al ritme del cos.

Consells per a córrer adequadament en la cinta:

  1. Cal tractar de no escurçar la gambada, sinó mantenir una amplitud natural i normal.
  2. No mirar cap avall, sinó que cal mantenir la mirada al capdavant, amb el cap bé subjecte i sense tensió.
  3. Cal mantenir la postura correcta quant a l'esquena, espatlles, maluc, braços i coll, per al que pot ser d'ajuda mirar-se en un mirall.
  4. A més, és recomanable variar l'entrenament en cinta, modificant la intensitat, augmentant el pendent i combinar l'exercici en cinta amb una altra mena d'exercicis.
CADENA 100