¿Oli d'oliva o oli de gira-sol?

T'ajudem a triar les opcions més adequades per cada moment
¿Oli d'oliva o oli de gira-sol?

Temps de lectura: 1’

Els greixos són necessaris en la nostra dieta per a cuidar la salut de l'organisme, però per descomptat, hem de triar opcions adequades. Els olis són una de les principals fonts de greixos en el nostre cos i avui t'expliquem els beneficis de l'oli d'oliva i oli de gira-sol, així com quin triar en menjar o en cuinar.

Oli d'oliva

Es compon de 99,9% de greixos, sent en la seva majoria grasses monoinsaturades. Ofereix també un mínim d'àcids grassos poliinsaturats i saturats per a l'organisme i aporta vitamina E amb efecte antioxidant en petites proporcions.

L'oli d'oliva extraverge és el que major proporció d'omega 3 d'origen vegetal. També té efecte antiinflamatori semblant l'ibuprofeno i antioxidant, per tant, és sempre el més recomanable. Respecte a l'oli d'oliva extraverge, sempre millor per a condimentar o consumir en cru, però l'oli d'oliva (no verge extra) és una bona opció per a cuinar i sotmetre a calor.

L'oli d'oliva (sobretot el refinat i verge), resisteix molt bé les altes temperatures, tenint el seu punt de fusió al voltant dels 210 °C, sent per això un dels olis més recomanables per a sotmetre a cocció sense que s'alterin els seus greixos.

Oli de gira-sol

L'oli de gira-sol és un dels més consumits al nostre país. A diferència del primer, l'oli de gira-sol posseeix sabor neutre i un major percentatge d'àcids grassos poliinsaturats, oferint menys grasses monoinsaturades.

També aporta en total un 99,9% de greixos i respecte a l'oli d'oliva i posseeix una quantitat molt superior de vitamina E amb acció antioxidant.
És font de greixos saludables per a l'organisme i per això, una excel·lent opció per a sumar als nostres plats. No obstant això, no ho aconsellem per a cuinar perquè es modifica a partir dels 160 °C, sobretot l'opció sense refinar. Per això, millor consumir-ho en cru, sense sotmetre a cocció.

CADENA 100