Noves pantalles al metro per mostrar quins vagons van més plens

Tres estacions de la L5 del Metro de Barcelona inicien aquesta prova pilot
Noves pantalles al metro per mostrar quins vagons van més plens

Temps de lectura: 1’

Des d'aquesta setmana els usuaris de la línia 5 del metro, la blava, podran veure en unes pantalles instal·lades a les andanes quins vagons estan més plens abans no arribin els combois a tres estacions de la xarxa. Es tracta d'una prova pilot per millorar el confort dels viatgers i reduir el temps d'espera entre un metro i el següent. La prova pilot es fa a les estacions d'Entença, Sants i a l'Hospital Clínic. A les andanes s'anuncia amb dibuixos com de plens van els vagons del metro que està a punt d'arribar. Amb el pes dels viatgers el sistema calcula quanta gent hi ha dins i com es distribueixen. Un ninot, vagó buit. Dos, es comença a omplir. Tres, va ple. I quatre, millor que el deixis passar perquè no hi cap ni una agulla. Un tren va al màxim de la seva capacitat quan hi transporta un miler de persones. Això vol dir que, per cada metre quadrat, hi ha entre dues i tres persones. Aquesta densitat de passatge és habitual a les línies 1 i 5 en hores punta. Amb la informació que veuen a les pantalles, els passatgers poden decidir si volen situar-se a l'andana per abordar la part del tren més buida, que sol ser el centre, o bé esperar un segon tren. La prova pilot durarà dos anys. I a la línia, s'hi han afegit tres trens per millorar la freqüència de pas. TMB preveu incloure quatre combois més aquest 2020 i el 2021 per arribar a un màxim d'espera de dos minuts i mig.

CADENA 100