L'ajuntament traurà a concurs les llicències de patinet

Mobilitat compartida a Barcelona

Temps de lectura: 1’

La capital catalana no va ser la primera a tenir bici compartida, però sí que ha sigut referent. El mateix va passar amb el 'sharing' de motos, estrenat a mitjans del 2016. Però allà no va ser la cosa pública, sinó el sector privat, el que hi va prendre la iniciativa. Les bicis lluitaven per un lloc a l'asfalt i han anat guanyant terreny, a més d'unes noves generacions més disposades a compartir. L'ajuntament ha fet un repartiment de llicències que les companyies que ja operen creuen insostenible. Forma part de la bateria de reformes destinades a posar ordre, aquest mateix any, en tota la mobilitat compartida. La seguiran les llicències de patinet per acabar amb un 'carsharing' metropolità.

En els últims 10 anys ha arribat la bici en quantitat i ara s'hi han sumat els vehicles de mobilitat personal, bàsicament patinets elèctrics. La manera de moure's s'ha repartit, i això està afectant l'urbanisme, el comerç, les rutines. El repartiment de llicències de moto compartida s'ha resolt amb 21 adjudicatàries i a raó de 330 llicències per firma.  Una vegada resolt aquest tema tocarà posar-se amb les llicències de patinets. El concurs estava previst per a l'abril, però amb l'embolic de les motos es retardarà fins al maig o el juny. Per a després de l'estiu està previst bolcar-se en el cotxe compartit,, amb una flota pròxima als 3.000 vehicles. A la capital catalana ja es permet compartir cotxes des d'aparcaments subterranis.

CADENA 100