Més voreres i més carrils per bicis a Barcelona

Els canvis es faran a base de pintura i amb alguns elements físics
Més voreres i més carrils per bicis a Barcelona

Temps de lectura: 1’

La necessitat de preservar una distància mínima entre les persones que surtin al carrer en el progressiu desconfinament de la ciutadania obliga l'Ajuntament de Barcelona a adoptar mesures que el facin possible. La solució implica ampliar voreres i espais per a vianants, crear nous corredors ciclistes sobre carrils que fins ara pertanyien als cotxes i millores en carrils bus per a fer més eficient el servei.

En el cas dels desplaçaments a peu se sumen 30.000 metres quadrats, uns 12 quilòmetres de carrer per a vianants. Es tracta d'espais com els laterals de l'avinguda Diagonal entre Francesc Macià i el carrer Marina i els laterals de la Gran Via en el costat mar entre plaça Espanya i Tetúan. L'espai es tancarà al trànsit i passarà a ser per a les persones. També s'ampliaran les voreres als carrers Consell de Cent, Rocafort i Girona, reduint l'espai del cotxe a un sol carril i ampliant les voreres amb quatre metres més. Els canvis es faran a base de pintura i amb alguns elements físics. El mateix passarà a la Via Laietana, que s'ampliaran les dues voreres perquè passin a ser de 4,15 metres.

Els ciclistes també guanyaran terreny. Es posaran en servei 21 quilòmetres de corredors en deu vies de la ciutat per a fomentar els desplaçaments amb bicicleta. Es tracta concretament de la Gran Via entre Aribau i passeig de Gràcia; València; Roger de Llúria; Pau Claris; passeig Santa Coloma; Castillejos entre Travessera i Consell de Cent; Indústria des del passeig Sant Joan fins a l'avinguda Gaudí; l'eix Creu Coberta - carretera de Sants; l'avinguda Meridiana per ca Va dragar i la Via Augusta. L'actuació consistirà a substituir un carril de vehicles privats per un de bicis o un compartit en bicicletes i transport públic.

CADENA 100