L'ús de la bicicleta i el patinet a Barcelona ha crescut un 23% des d'abans de la pandèmia

L'any 2022 es va tancar a la ciutat amb 220.000 desplaçaments amb bici o vehicles de mobilitat personal.
L'ús de la bicicleta i el patinet a Barcelona ha crescut un 23% des d'abans de la pandèmia

Temps de lectura: 2’

L'any 2022 es va tancar amb un creixement de l'ús de la bicicleta i el patinet del 23% des d'abans de la pandèmia el 2020. L'augment d'aquesta mobilitat va ser de l'11% respecte al 2021. Són dades de l'Ajuntament de Barcelona vincula a la millora i ampliació de la xarxa de carrils bici. L'any passat es van construir nou trams de carril ciclista que han sumat set nous quilòmetres i han suposat millorar-ne gairebé cinc (baixant carrils de la vorera a la calçada). Actualment, hi ha quatre carrils en obres i aquest any se'n començaran a construir cinc més. Alguns tan esperats com la baixada de vorera a calçada del de la Gran Via entre les places d'Espanya (el carril per creuar-la queda pendent) i Cerdà, o el de la ronda de Sant Pere, encara que no arribarà ni creuarà la plaça de Catalunya.

Els nous trams tenen una mitjana de 24.000 usos diaris. Entre aquestes noves vies per a bicis ja acabades hi ha el carril del carrer de Manso, al de Sants (entre Riera Blanca i Arizala), un tercer tram de millora del de l'avinguda de Meridiana, o l'esperada i complexa cruïlla de passeig de Gràcia des de la Diagonal en sentit Besòs. A la Diagonal, com a la Gran Via, s'han continuat baixant trams de carril bici a la calçada, sempre a costa del cotxe.

Les properes cinc actuacions, amb obres que començaran els pròxims mesos, són un nou tram al carrer de Mallorca (entre Clot i Cartagena) que permetrà connectar la Meridiana amb el tram ja construït; un nou carril al carrer d´Independència des de Glòries / Meridiana fins a Sant Antoni Maria Claret; baixar de vorera a calçada el tram de Gran Via entre les places d'Espanya i Cerdà; un nou carril a l'eix passeig de Maragall, Rosselló, Freser; i, finalment, a la Ronda Sant Pere entre Girona i Llúria, sense arribar a plaça de Catalunya, cosa que les entitats ciclistes reclamen des de fa temps.

CADENA 100