L'esmorzar que portes prenent tota la vida no és tan sa com creies

Sense adonar-te, abans de les 8 del matí hauràs consumit gran part dels 25 grams de sucre que l'OMS recomana el dia.
L'esmorzar que portes prenent tota la vida no és tan sa com creies

Temps de lectura: 2’

La realitat és que les opcions són molt semblants vagis on vagis: un cafè amb llet i un sobre de sucre, un suc de taronja natural, una mica de brioixeria per als més llaminers o el clàssic pa amb tomàquet. Però si estàs cuidant la teva salut i la teva alimentació, has de saber que aquest clàssic combinat no és el millor per a tu, especialment si estàs tractant de perdre pes. Encara que pugui ser millor que prendre un bol de llet amb cacau i cereals processats ​​o unes magdalenes, l'oferta de bar es troba lluny de ser saludable.

  • El clàssic combinat

El suc de taronja natural (o de qualsevol altra fruita, però aquest és el clàssic) no és saludable per molt que sigui natural. Segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS), hauries de reduir el consum de begudes ensucrades si vols baixar de pes. A més, sempre és millor prendre les peces de fruita sencera que la seva versió en suc, ja que seguiràs rebent la fibra que en cas contrari es perdria. Segons diferents estudis científics, el consum de begudes ensucrades durant anys pot estar relacionat amb un nombre substancial de casos de diabetis.

Les barres o torrades que s'ofereixen a la majoria de bars solen ser, en general, de pa blanc. Acompanyades amb tomàquet i una mica d'oli, podria semblar que són una opció molt saludable (el tomàquet i l'oli, sens dubte, ho són), però el problema és que el pa poques vegades és integral. El pa de farina refinada es compon principalment de midó, un carbohidrat d'absorció ràpida que convé evitar. I si esculls l'opció dolça, segur que ja saps que no és el més saludable que pots ficar-te al cos: pastes farcits de crema, palmeres, magdalenes, croissants ... Solen ser aliments altament calòrics, poc nutritius, que afavoreixen l'obesitat i poden ser addictius per portar quantitats importants de sucre i greixos.

D'altra banda, el cafè té moltes propietats, no obstant això, el problema és el sobre de sucre que sol acompanyar-lo. A poc a poc es van sumant els grams de sucre dels diferents aliments i el resultat és una ingesta en excés.

CADENA 100