Les fruites que hauries de menjar amb pell (i no ho saps)

Hi ha moltes fruites i verdures que podem menjar amb pell, amb els seus conseqüents beneficis nutricionals, encara que mai se'ns hagués acudit.
Les fruites que hauries de menjar amb pell (i no ho saps)

Temps de lectura: 2’

Sabies que hi ha persones que mengen el plàtan amb pell? Potser et sorprèn, ja que no és habitual, però, en efecte, es pot ingerir i té propietats fantàstiques, segons diversos estudis. I el mateix passa amb altres vegetals com el kiwi, la carabassa o la llimona.

Hi ha trucs per consumir la pell d'aquests aliments de forma fàcil i còmoda, i avui t'expliquem quins són realment els beneficis nutricionals d'ingerir la pell dels vegetals i quines són aquestes fruites i verdures que seria desitjable menjar amb pell, i que ni ens imaginem.

  • Quines propietats té la pell dels vegetals?

Els experts recomanen, sempre que sigui possible, menjar els aliments amb pell perquè hi trobem un percentatge elevat de fibra, i un contingut important de certes vitamines, minerals i antioxidants. De vegades, fins i tot, aquest pot superar el que conté la polpa del mateix aliment, com és el cas de la carabassa.

D'aquesta manera, a més de facilitar el trànsit intestinal a través del consum d'una major quantitat de fibra, estaríem contribuint a prevenir i millorar patologies com el colesterol, l'obesitat, la diabetis o el restrenyiment.

Això sí, abans d'ingerir qualsevol vegetal amb pell cal assegurar-se de rentar-ho molt bé. La forma correcta de fer-ho és posant-ho a remull durant 3 o 5 minuts en aigua amb desinfectant, diluint-lo segons indiqui el fabricant, i aclarir després en abundant aigua corrent. Les fruites que es consumeixen pelades no necessiten ser desinfectades, però convé rentar-les amb aigua corrent, especialment si són adquirides directament del productor o en mercats locals de petits agricultors.

En qualsevol cas, i malgrat els beneficis extra que pot aportar la pell dels aliments, recorda que el més important és menjar una gran varietat de fruites i verdures no ens hem d'obsessionar amb aquest tema.

Vegetals que, sorprenentment, es poden menjar amb pell

Els experts animen a menjar la pell de pinyes, mangos, plàtans, mandarines, llimones, taronges, figues, albercocs, préssecs, cogombres, carabassons, albergínies, pastanagues i tomàquets.

Algunes fruites, com el meló, la síndria o el kiwi poden també ingerir-se amb pell, però l'experiència resulta desagradable, de difícil masticació i sense un interès nutricional destacat. Les hortalisses, a excepció de la carabassa, solen ser més fàcils de menjar amb pell. Fins i tot les seves fulles exteriors poden aprofitar-se per a cremes, guisats o brous, perquè solen ser molt riques en vitamines A, K i folats, així com en calci i ferro.

Trucs perquè menjar la pell dels vegetals sigui agradable

  • Serà més còmode consumir les fruites i verdures amb pell d'una forma o l'altra segons el tipus de closca:
  • Es poden consumir en cru les pells de préssecs, albercocs i figues.
  • Es poden infusionar les de pinyes, mangos, o cítrics com la llimona, la llima, la taronja o la mandarina.
  • Es poden ratllar les dels cítrics, i utilitzar la ratlladura en receptes de rebosteria, o en amanides o iogurts.
  • Es poden afegir a batuts moltes pells, com la dels plàtans.


CADENA 100