Volen evitar la construcció de la tercera pista sobre una zona natural protegida

L'Ampliació de l'Aeroport del Prat podria paralitzar-se

Temps de lectura: 1’

L'aeroport de Barcelona-El Prat Josep Tarradellas està molt a prop del límit de la seva capacitat. La necessitat de procedir a una ampliació és un vell projecte que AENA ha decidit que estigui completat en 2026. La nova terminal permetria a l'aeròdrom barceloní créixer per sobre dels 70 milions de passatgers. Els plans d'AENA xoquen amb l'oposició de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i entitats ecologistes, que anteposen la protecció de la zona. El creixement del Prat no és un assumpte senzill. Des de AENA s'ha plantejat amb tota claredat el que està en joc: sense que es produeixi un increment de la capacitat de les pistes. L'opció d'AENA és la prolongació 500 metres cap a l'est de la tercera pista. Aquesta opció, a més d'augmentar la capacitat, permetria l'enlairament i aterratge de naus de grans dimensions, cosa imprescindible si es vol que El Prat sigui un centre de connexions internacionals.
La prolongació de la tercera pista, però, acabaria amb l'espai protegit en l'àmbit comunitari dins de la xarxa Natura 2000, i que AENA ha ofert compensar multiplicat per cinc en terrenys propers. Aquesta no és una opció per a la Generalitat i la posició de l'ajuntament de Barcelona és contundent.

CADENA 100