Idees per fer més lleuger un plat de pasta

La clau és eliminar greixos, combinar-la bé i coure-la en el seu punt
Idees per fer més lleuger un plat de pasta

Temps de lectura: 1’

És important amb què servim la pasta i com l'amanim, però sovint ens oblidem d'un pas previ molt més important: les quantitats. Així que per començar amb bon peu i no cuinar un plat de pasta excessivament calòric, calcula bé les racions, perquè a l'hora de coure pasta (o arròs, o llenties ...) no val anar a ull. Pren nota d'aquests consells:

  • Si forma part d'una amanida, amb 60 g per persona és més que suficient.
  • Per una sopa, calcula 30 g per cap.
  • L'aportació calòrica d'una pasta al dent és el mateix que si la bulls una estona més ... Però el seu índex glucèmic baixa considerablement . Això vol dir que l'energia que ens aporta va alliberant gradualment, de manera que no acumularàs carbohidrats en forma de greix.
  • Extreu una peça de l'olla i parteix-la per la meitat; si veus que al seu interior es dibuixa una línia d'un color diferent (més crua), està llista.
  • Tria una pasta gran (o molt buida). Ocupa més espai al plat, amb el que pots reduir una mica la ració. Amb 10 g menys t'estalvies al voltant de 35 kcal.
  • Acompanya-la amb verdures crues o torrades. Uns tomàquets madurs ratllats i amb un rajolí d'oli d'oliva verge no han de sobrepassar les 50 kcal i, en canvi, 100 g de salsa poden arribar a les 90 kcal.

  • Si afegeixes uns trossos de pollastre a la planxa, tens un plat únic complet i saníssim.
  • Elabora vinagretes amb menys oli. Una cullerada suma unes 135 kcal al plat. Amb versions com aquesta podràs reduir la quantitat que sols afegir. Per preparar una vinagreta de mostassa per a 4 persones: Bat 3 cullerades d'oli d'oliva, una de vinagre de poma, una de mostassa de Dijon, una altra de suc de llimona, sal i pebre.
CADENA 100