De xocolata, poma i civada

Gofres fitness sense sucre

Temps de lectura: 2’

Els autèntics gofres són una temptació per a capritxos molt ocasionals, però t'animem a que preparis la versió saludable. Si tenies ganes de versionar aquesta recepta de gofres fitness de xocolata, poma i civada, ara és el moment perfecte.

Amb una gofrera corrent poden sortir unes 6 racions més petites, tot i que pots utilitzar un motlle de silicona amb cavitats més grans i preparar quatre unitats cada vegada. Es congelen molt bé i es poden reescalfar directament en la torradora, per la qual cosa val la pena duplicar quantitats i tenir reserves.

Ingredients per a 4 unitats:

• Clares d'ou 100 g
• Un ou
• Mantega de cacauet natural 10 g
• Farina de civada o d'atmetlla 50 g
• Compota de poma sense sucre 50 g
• Llet de soia o una altra beguda vegetal o llet de vaca 40 ml
• Llevat 4 g
• Cacau pur en pols sense sucre 10 g
• Essència de vainilla 2,5 ml
• Ratlladura de taronja (opcional) 0,5
• Canyella mòlta (opcional) 2 g

Com fer-les:

Batre amb unes varetes l'ou i les clares, afegir la mantega de cacauet -o d'una altra fruita seca-, la poma cuita o rostida sense sucre i la llet de soia i batre una mica més.

Afegir la resta d'ingredients, tamisant si volem la farina de civada i el cacau amb el llevat per a evitar grumolls, i batre bé fins a tenir una massa homogènia. Si estigués massa líquida, afegir una mica més de farina de civada. Ha de quedar amb consistència de farinetes però no massa espessa.

Tapar i deixar reposar 20 minuts, o més temps en la nevera. Si fa molta calor, sempre refrigerat. Utilitza una gerra per a preparar la massa, és més pràctic per a després tirar-la en els motlles.
Si utilitzem el motlle per a forn, preescalfar a 200 °C amb calor a dalt i a baix. Remoure la massa passat el temps de repòs i omplir els motlles gairebé fins dalt. Enfornar durant uns 20 minuts o fins que en punxar-los amb un escuradents surti net.
També es poden preparar en una gofrera normal tipus elèctrica, seguint les instruccions concretes del fabricant. Si es congelaran, esperar que es refredin i embolicar molt bé de manera individual.

Amb què acompanyar els gofres fitness de xocolata:

Pots preparar una lleugera salsa de xocolata per a aquests gofres fitness escalfant unes cullerades de llet o d'aigua amb cacau en pols i un polsim de vainilla, fins que espessa una mica. També estan molt rics servits amb iogurt grec, coco ratllat, puré de poma o fruita fresca.

CADENA 100