Facebook podria canviar de nom

L'empresa de Mark Zuckerberg està treballant en la creació d'un metaunivers
ctv-0eh-facebook

Temps de lectura: 1’

Doncs sí, Facebook vol canviar-se el nom. El més que probable canvi es deu a una estratègia que intenta combatre les crítiques a les que el gegant tecnològic ha estat sotmès els darrers anys a causa de les seves pràctiques comercials. La setmana que ve la companyia podria fer públic el nou nom. I és que la intenció de Facebook és ser conegut per alguna cosa més que les xarxes socials. Des de la companyia no s'ha volgut confirmar o desmentir la notícia del seu canvi de nom, que en cercles tecnològics es dona per fet. A més de la coneguda xarxa social, Facebook també és propietari de les conegudes aplicacions Instagram i WhatsApp. El canvi de nom podria posicionar a les tres grans plataformes sota una mateixa marca, una estructura similar a la que fa servir Google amb tots els seus productes. Algunes fonts assenyalen que es vol crear un “metavers”, referint-se als esforços per combinar les tecnologies de realitat virtual i augmentada en un nou unviers online. La idea és crear un espai similar a internet, on els usuaris, a través d'avatars digitals, puguin caminar i interactuar entre sí en temps real. En teoria, aquests usuaris podrien seure junts en una taula de reunions virtual, amb amics remots, i després caminar junts fins a una cafeteria. Facebook ja va anunciar a principis d'aquesta setmana que contractaria a 10.000 persones a Europa per treballar en la creació del metavers. El CEO de la companyia, Mark Zuckerberg, té previst parlar del canvi de nom a la conferència anual de l'empresa, que tindrà lloc el proper 28 d'octubre.


CADENA 100