Les empreses de lloguer de motos hauran d'adaptar-se a un codi de bones pràctiques

Els usuaris de motos de lloguer que es saltin les lleis no podran tornar a agafar-les

Temps de lectura: 1’

La Guàrdia Urbana de Barcelona està detectant que hi ha usuaris dels serveis de moto compartida que s'atreveixen a fer coses que no farien si la moto fos seva. És per això que l'Ajuntament ha consensuat un codi de bones pràctiques que a partir l'1 de gener del 2020 serà d'obligat compliment per a tots els operadors que tinguin llicència per oferir els seus serveis a la capital catalana.

D'aquesta manera, les empreses de lloguer de motos per minuts hauran expulsar del seu sistema a tots aquells conductors que la Guàrdia Urbana es trobi amb una taxa d'alcoholèmia superior a la permesa, sota l'efecte de les drogues o de manera temerària o imprudent. També es busca impedir que utilitzi el vehicle una persona diferent a la registrada o que l'usuari dugui com a paquet a un menor d'edat incomplint la normativa vigent. Conduir sense permís de circulació també suposarà l'expulsió del servei, encara que aquest filtre teòricament ja l'apliquen els operadors a l'hora de registrar els usuaris.

 Aquesta condició s'ha incorporat en el procés de legalització dels serveis de motos i bicis compartides, que actualment operen de forma alegal a Barcelona per la manca de normativa.

El govern municipal ha publicat avui les bases de la convocatòria per a l'obtenció de les llicències. L'Ajuntament preveu que hi haurà set empreses de motos que es presentaran al concurs (ara hi ha cinc operant en l'alegalitat) i set més de bicicletes (en aquest cas només hi ha dos actualment).

El nombre de llicències serà revisat anualment per ajustar-se a la demanda i als possibles problemes que puguin sorgir en la gestió de l'espai públic.

CADENA 100