Els dinosaures es van extingir... a primavera!

Així ho afirma un estudi publicat per la revista "Nature"
ctv-vdx-dinosaurios

Temps de lectura: 1’

El meteorit que fa 66 milions d'anys va acabar amb la vida dels dinosaures, va impactar contra la Terra a la primavera, i a l'hemisferi Nord. Així ho explica un estudi que s'ha fet a les espines dels peixos que van morir només unes hores després del brutal impacte. La investigació l'ha publicat la revista “Nature”, l'ha fet un equip internacional, i ajuda a comprendre com i per què es van extingir tantes espècies després d'aquell brutal impacte. L'asteroide Chicxulub va impactar contra el que avui és la península del Yucatán, a Mèxic, i va posar fi a l'era mesozoica. No només va acabar amb els dinosaures, sinó també amb la majoria de reptils marins, mentre que mamífers, aus, cocodrils i tortugues van sobreviure. Ja se sabia quan i on es va produir l'impacte, però fins ara es desconeixia l'estació de l'any. Aquest nou estudi diu que va ser a la primavera, un moment especialment sensible per a les nombroses espècies de l'hemisferi nord, ja que es quan es reprodueixen i les seves cries han de desenvolupar-se. L'impacte va provocar també enormes onades que van recòrrer tot el planeta. Això va fer que es moguessin grans quantitats de sediments que van enterrar vius a molts peixos. Aquests fòssils han servit, en part, per treure conclucions. Aquesta troballa, que els científics han definit com “crucial”, ajudarà a desvetllar per què la majoria de dinosaures van morir, mentre que les aus i els primers mamífers van aconseguir eludir l'extinció. L'impacte del meteorit sobre la Terra, però, va ser un cop de sort per nosaltres, ja que si no s'hagués produït, probablement els éssers humans no haurien aparescut, milions d'anys després.