Com evitar l'astènia de tardor

Com afecta la tardor a la nostra salut? Consells per combatre l'astènia de tardor
Com evitar l'astènia de tardor

Temps de lectura: 2’

Després que l'estiu es fora i amb ell la calor i les interminables hores de sol, arriba la tardor, estació caracteritzada per la baixada de temperatures i les hores de llum que el nostre organisme percep. Canvi d'estació, i, irremeiablement, canvi d'ànim, alteració de bioritmes, apatia, tristesa, problemes per agafar el son ... els efectes de la tardor són molts, la caiguda de la fulla es deixa notar en el nostre cos. Si vols gaudir de la tardor amb un somriure perenne, has plantar-li cara a l'astènia de tardor, que se'n vagi amb la música a una altra part. Aquests consells t'ajudaran i molt.

Com evitar els efectes de la tardor o astènia de tardor
Moltes són les persones que durant aquesta època de l'any senten tristesa, cansament, somnolència, decaïment ... Aquests símptomes són coneguts com a astènia de tardor.El nostre organisme ha d'adaptar-se als canvis estacionals, un desordre biològic que desapareix en dies o setmanes, temps necessari perquè es reguli. Si vols evitar l'astènia de tardor o els efectes de la tardor en el nostre organisme, segueix pas a pas aquests consells:

  • Mantingues una alimentació variada, sana i equilibrada

A la teva dieta no li poden faltar les vitamines i la fibra (fruita, verdura, llegums, fruits secs) i proteïnes (peix, carn baixa en greix i ou). Això ajudarà a fer que el teu sistema nerviós funcioni bé i estimuli la producció de neurotransmissors, responsables de regulació de les emocions.

  • Fixar horaris i evita els menjars abundants

Has de mantenir els horaris i fraccionar la ingesta d'aliment durant el dia. Evita menjar en excés i ull amb les digestions pesades.

  • Dorm i descansa

Has de dormir les hores necessàries i respectar un horari fix per anar a dormir i aixecar-se. D'aquesta manera regularàs els bioritmes i els estadis de son i vigília.

  • Activitat física

Realitza activitat física de forma regular, caminar és una alternativa d'allò més saludable. Relaxaràs la ment per la secreció d'endorfines i mantindràs el to muscular a punt

  • Pren el sol que es pugui

Intenta aprofitar les hores de llum per sortir a prendre el sol. Recorda que la llum solar ajuda a aixecar l'ànim.

  • Substància excitant, no

Elimina substàncies excitants per al sistema nerviós, com la teïna, cafeïna, alcohol i tabac.

  • Estimula la teva ment

Realitzar activitats intel·lectuals és una molt bona idea, estimularan i motivaran la teva ment. Ja ho saps, si vols evitar l'astènia de tardor, has de mantenir hàbits de vida, així serà molt més fàcil adaptar-se als efectes de la tardor.

CADENA 100