Dutxa freda i dutxa calenta: quina és millor, segons la ciència

Dutxa freda i dutxa calenta: quina és millor, segons la ciència

Temps de lectura: 2’

La majoria de la gent opta per les dutxes calentes, però independentment de com et sentis amb qualsevol dels 2 tipus de dutxes, les investigacions demostren que tant les calentes com les fredes tenen beneficis per a la salut que hauries de conèixer.

Els beneficis de les dutxes fredes

A continuació trobaràs els beneficis de les dutxes fredes, segons la ciència:

  1. Acceleren la circulació: Un dels principals avantatges de les dutxes fredes és que acceleren la circulació de la sang, ja que busca mantenir la temperatura corporal ideal. En aquest sentit, una dutxa freda té l'efecte oposat al d'una dutxa calenta per a algú amb hipertensió o malalties cardiovasculars, ja que l'exposició a temperatures fredes desencadena que el sistema circulatori redueixi la inflamació i pot ajudar a prevenir malalties cardiovasculars.
  2. Redueixen el dolor muscular després d'un entrenament intens. Com l'aigua freda té propietats regeneratives, els teus músculs es relaxaran i repararan després d'un dur entrenament.
  3. Calmen la picor de la pell .Si tens picors a la pell, les dutxes fredes poden ajudar-te a evitar la necessitat de gratar-se.
  4. I, per descomptat, t'ajuden a despertar-te. Això es deu al fet que quan el fred colpeja el teu cos, sents un petit xoc que augmenta l'entrada d'oxigen i la freqüència cardíaca, posant-alerta.

Les dutxes fredes també tenen desavantatges

Les dutxes fredes poden no ser una bona idea si ja en tens fred, ja que la temperatura més freda no ajudarà a escalfar de cap manera.Tampoc són recomanables si estàs malalt, ja que podrien ser massa per al teu sistema immunològic.

Els beneficis de les dutxes calentes

Els beneficis de les dutxes calentes, segons la ciència, són:

  1. Alleugen els refredats .El vapor que produeixen les dutxes calentes s'ha utilitzat tota la vida per alleujar els símptomes del refredat i la tos, ja que pot obrir les vies respiratòries i netejar els conductes nasals.
  2. Per a la relaxació muscular. L'aigua calenta ajuda a alleujar la tensió corporal i pot ajudar a calmar la fatiga muscular.

Els desavantatges de les dutxes calentes

Les dutxes calentes poden assecar i irritar la pell, ja que causen dany a les cèl·lules de queratina que estan localitzades en l'epidermis (la capa més externa de la pell). En alterar aquestes cèl·lules, crea una pell seca i impedeix que les cèl·lules retinguin la humitat. A més, les altes temperatures faciliten que la pell s'assequi i empitjorin condicions com l'èczema, i fins i tot poden causar picors. Aquestes agradables dutxes també poden augmentar la pressió sanguínia, de manera que si tens problemes amb la pressió arterial alta o malalties cardiovasculars, és millor que les evitis.

El millor: una dutxa tèbia

Segons els experts, el millor és donar-se una dutxa tèbia.O, com suggereixen alguns especialistes, combinar temperatures durant la mateixa dutxa.

CADENA 100