¿Dorms malament? el ioga et pot ajudar!

Fem un repás a les quatre postures de Ioga que t'ajuden a relaxar-te
¿Dorms malament? el ioga et pot ajudar!

Temps de lectura: 3’

Moltes persones estan experimentant problemes a l'hora de dormir durant el confinament. Això pot deure's a diversos factors: l'acumulació d'estrès i ansietat durant aquests dies, la falta o descens d'activitat física i el canvi de rutines poden ser algunes d'elles.bUna de les coses que podem fer per a ajudar-nos a agafar el son mentre estem en quarantena és relaxar-nos abans d'anar-nos al llit. Per a això, practicar aquestes postures de Ioga dirigides a la relaxació pot ser d'ajuda.

La Postura del nen o Balasana

Una de les postures més típiques per a relaxar-nos en Ioga és la postura del nen o Balasana. Ens col·loquem de genolls en el sòl, podem fer-lo amb els genolls junts o amb els dits polzes dels peus units i els genolls separats, depenent del grau de mobilitat del maluc que tinguem. Des d'aquesta posició, acostem el nostre tors als genolls, recolzant-nos sobre aquestes. Els braços poden mantenir-se relaxats als costats del cos o estiratges per davant del cap per a elongar bé la nostra columna.
Aquesta és una postura amb la qual relaxarem sobretot la nostra esquena. Molt recomanable també per a alternar-la entre postures que suposen una gran extensió de la columna, com el gos boca amunt o l'arc, o entre altres que suposen una bona feina de braços i espatlles, com el gos boca avall.

La Postura del cadàver o Savasana

Una altra de les postures més utilitzades per a relaxar-nos és la postura del cadàver o Savasana. Ens tombarem boca amunt en el sòl, amb tot el nostre cos estirat. Les cames han de trobar-se una mica separades i els braços relaxats a banda i banda del cos. Mantenim una respiració tranquil·la, fent-nos conscients de tot el nostre cos.
Aquesta postura sol usar-se com a relaxació al final de les pràctiques de Ioga, ja que ens ajuda a reduir la pressió arterial i també ens ajuda a baixar pulsacions, sobretot si la pràctica ha estat intensa.
Postura del lotus i del mig lotus o Padmasana

La postura o posició del lotus

És una altra de les més conegudes en les pràctiques de Ioga, sobretot per a practicar la meditació. Ens col·locarem asseguts sobre els nostres isquis (pots utilitzar un coixí o una manta per a elevar el maluc i trobar-te així més còmode). Flexionem el genoll dret i col·loquem el nostre peu dret per sobre de la cuixa esquerra, i fem el mateix amb l'altra cama. Podem col·locar les mans sobre els genolls mentre mantenim l'esquena alçada i elongamos la nostra columna cap al sostre.
La postura del mig lotus és més senzilla, perfecta per a aquells que encara no gaudeixen d'una bona mobilitat. En aquest cas col·locarem solament un dels nostres peus per sobre de la cuixa contrària, mentre que l'altre es manté recolzat en el sòl. Si ho fas d'aquesta manera, recorda anar canviant el peu que queda a dalt.

Postura del sabater i del sabater tombat o baddha konasana

La postura del sabater és ideal per a obrir els nostres malucs, però també és una bona postura per a relaxar-nos. Ens col·locarem asseguts en el sòl sobre els nostres isquis (com en la postura anterior, també pots utilitzar un coixí o una manta per a elevar el teu maluc). Flexionant les nostres cames, unirem les plantes dels nostres peus, intentant portar els genolls prop del sòl. Mantindrem la nostra columna elongada creixent cap al sostre mentre portem els peus el més a prop possible del nostre cos.
Una variant d'aquesta postura és el sabater tombat, en la qual mantenim una posició igual de les cames, però en lloc d'estar asseguts, ens tombem boca amunt. Acostem el més possible els peus als engonals i deixem els braços relaxats a banda i banda del cos, separats d'aquest.
Practicar aquestes postures abans d'anar-te al llit pot ajudar-te a relaxar-te i a agafar el son d'una forma més fàcil. Integra-les en la teva rutina i prova a fer-les cada dia.

CADENA 100