Descobert un planeta tan càlid que hi plou ferro

Té una temperatura de més de 2400 graus, i es troba a 390 anys llum de la Terra
Descobert un planeta tan càlid que hi plou ferro

Temps de lectura: 1’

Les descobertes al camp de l'astronomia són cada vegada més habituals. Cada dia sabem més coses sobre l'univers en el que vivim, i la gran quantitat de planetes que existeixen fora del nostre Sistema Solar. Ara els científics han descobert el planeta WASP-76b, tot i que el seu clima no convida massa a marxar a viure en ell. De fet, la temperatura és tan alta, que quan plou no cau aigua, sinó ferro. Així ho afirma un equip internacional en un article publicat a la revista Nature. WASP-76b està situat a uns 390 anys llum de la Terra, a la constel·lació dels Peixos. Rep tanta radiació del seu estel que durant el dia la temperatura supera els 2.400 graus. I això és més que suficient per fondre metalls. A més, el planeta sempre mostra la mateixa cara a l'estel -el mateix que fa la Lluna respecte a la Terra. Això significa que la seva cara oculta viu en una nit permanent. I la diferència de temperatura és tan elevada que provoca vents fortíssims. Els autors han detectat la presència de vapor de ferro al capvespre, just a la transició entre la cara diürna i càlida i la cara nocturna i freda.