Com administrar el teu temps i ser més eficient

Una de les maneres més eficaces per assolir els teus objectius és prioritzar.
Com administrar el teu temps i ser més eficient

Temps de lectura: 2’

La gestió del temps consisteix a fer un ús intel·ligent del teu temps i fer una feina eficient i no una feina dura. Per això, es requereix planificació, paciència i molta disciplina. Si estàs motivat, però dubtes per on començar, no tinguis por! Aquí recopilem una llista dels millors consells de gestió del temps per ajudar-te a començar.


  • Estableix objectius clars


Al moment de crear el teu pla , et recomanem considerar dos aspectes molt importants: dissenyar una línia de temps i establir objectius. Si bé el disseny d'una línia de temps et donarà una idea de quant de temps et portarà assolir el que busques, el fet d'establir els teus objectius et permetrà concentrar la teva energia en el que realment vols aconseguir. Aquestes dues accions us faran més productiu i us permetran planificar el vostre temps de manera eficaç. Pensa paral·lelament en els teus plans i objectius a llarg termini, així com en el teu organigrama a curt termini. Dedica mitja hora de la teva rutina matinal per repassar les tasques diàries. Posa't a prova fent primer la teva tasca més difícil per treure-te-la de sobre com més aviat millor.


  • Crea una rutina


Com quan fas una taula d'exercici setmanal, com més t'acostumes a la teva rutina, més fàcil serà tot. Crea una rutina diària que sigui funcional per a tu i tracta de complir-la amb responsabilitat. Tant se val si ets una persona matutina o de nit: crea un pla de tasques que puguis complir, que et permeti ser més productiu i que ho puguis mantenir durant tota la setmana. Està comprovat!: el teu cos respon naturalment a la conducta repetitiva. En poc temps veuràs els resultats!


  • Evita les distraccions


La vida és plena de meravelloses distraccions. El teu programa preferit de TV, la teva mascota, els missatges de text, Facebook i podríem seguir anys. Però si vols fer bé la feina, la planificació és el que t'ajudarà. El nostre consell per a principiants és que s'han de convèncer que el temps programat al pla està 100% dedicat a fer la feina. Tanqueu totes les pestanyes del navegador, allunyeu els vostres telèfons (i llenceu-los). Hi ha persones a qui agrada escoltar música quan treballen i n'hi ha d'altres que gaudeixen d'una sessió de meditació per ajudar-se a la concentració. Si treballes en un espai públic o la casa, és clau trobar un lloc tranquil on et sentis còmode per posar-te a treballar.


  • Deixa un marge de temps entre les tasques


No es tracta de convertir-se en una màquina de feina. Seria increïble, sí, però no serveix. Cap exageració no és bona. El cervell humà es pot concentrar durant uns 90 minuts així que és vital donar al teu cos i ment un descans. Això és igualment important per a la productivitat de complir la rutina. El que és fonamental és que et prenguis un temps per a tu mateix per permetre't millorar la concentració. Si et relaxes, rendeixes més. Aprèn a identificar quan necessites descansar.


CADENA 100