Consells clau per quedar-se adormit

La ciència va darrere de les eines definitives per agafar el son ràpidament
Consells clau per quedar-se adormit

Temps de lectura: 2’

  • Relaxa la ment i el cos

La primera fase del somni comporta una relaxació neurològica, física i ambiental: és el 'truc' que fa servir el nostre cos per comprovar que podem dormir.
El que passa és que, normalment, no som capaços de compartimentar la nostra vida prou per a arribar al llit amb tot resolt. De vegades és la nostra ment que no deixa de donar-li voltes a temes pendents o problemes que no podem resoldre; altres vegades és la resta del cos que, per les activitats que havíem fet prèviament, no ha captat els senyals que li diuen que ha de relaxar-se.
Un exemple clar és fer exercici. No hi ha dubte que l'activitat física i dormir bé estan relacionats i tot sembla indicar que 30 minuts d'activitat física la majoria dels dies, és una cosa bona. No obstant això, el recomanable és fer-ho 2 a 3 hores abans d'anar al llit. En cas contrari, pot jugar en contra nostre.
Tampoc és bona idea consumir cafeïna perquè no només està relacionada amb la manca de son, sinó amb una mala qualitat d'aquesta.

Si necessitem gestionar les nostres emocions, és millor dur a terme tasques relaxants abans d'anar al llit. Coses com llegir, escoltar música o, directament, estirar les famoses tècniques de relaxació.
De fet, la majoria de tècniques que veiem a internet per ajudar a dormir són tècniques de relaxació encoberta. Tant la tècnica de 4-7-8 (repetir la seqüència d'"inhalar aire a través del nas quatre segons; aguantar, durant set; i exhalar-lo, durant vuit" fins a dormir).

En definitiva: la millor manera d'agafar el son ràpidament és arribar al llit cansat, relaxat i en el moment exacte. No és un truc màgic per dormir (sobretot, si has buscat aquest tema motivat per una nit d'insomni), però és una cosa que es pot començar a posar en marxa demà mateix.

CADENA 100