El confinament multiplica les vendes de jocs de taula

Jocs com el Monopoly o el Trivial disparen les seves vendes
El confinament multiplica les vendes de jocs de taula

Temps de lectura: 1’

Les dades i les conclusions que podem treure d'aquestes setmanes de confinament donen per omplir milions d'informes, i una d'aquestes dades és que els jocs de taula i els puzles s'han posicionat com a categoria líder del mercat de joguines a Espanya. Durant les darreres 4 setmanes de confinament, aquests jocs han augmentat les seves vendes en un 41% respecte al període equivalent de l'any passat, segons es desprèn d'un estudi fet per una empresa d'investigació de mercats. Durant aquestes setmanes fins a un total de 28 jocs de taula sortien al rànquing de les 100 joguines més venudes, 22 més que al mateix perído del 2019. Entre tots ells destaquen clàssics com el Monopoly, el Trivial Pursuit o el Catan. També s'ha incrementat la venda de productes artístics, especialment per a mantenir als nens ocupats. Productes com la plastilina han augmentat les seves vendes en un 13% les darreres setmanes. Jocs de construcció que, en alguns casos valen més de 100 euros i que acostumen a estar destinats a un públic adult també han vist incrementades les seves vendes "gràcies" al confinament. Donat que les botigues físiques porten temps tancades en la seva gran majoria, les compres d'aquests productes s'han fet majoritàriament per internet, el que vol dir que també el "e-commerce" sortirà beneficiat d'aquest període de confinament. El 45% dels espanyols han respòs a l'enquesta que durant el confinament han dedicat més temps que abans a jugar amb jocs i joguines (excloent videojocs).

CADENA 100