Com superar les agulletes si comences a entrenar ara

L'alimentació també té un paper important
Com superar les agulletes si comences a entrenar ara

Temps de lectura: 1’

Les "agulletes" és aquesta sensació tan incòmoda que patim després d'alguns entrenaments especialment prolongats o intensos. Evidentment, quan entrenem tots volem millorar tinguem l'objectiu que tinguem, però a cap de nosaltres ens agrada patir dolor, així que anem a ensenyar-te com pots lluitar efectivament amb aquestes agulletes. Un volum d'entrenament excessivament alt serà propens a ocasionar-nos agulletes, i també ho farà entrenar amb pesos excessivament alts per al nostre nivell d'entrenament.

Precisament, les persones amb un baix nivell d'entrenament tindran una major tendència a patir agulletes, la qual cosa es deu al fet que els seus músculs no estan gens acostumats (o, més ben dit, adaptats) a l'estímul que produeix l'entrenament amb càrregues. Per sobreviure amb elles, a més de planificar correctament l'augment del volum i de la càrrega, també és convenient que triem exercicis que ocasionen poc dany muscular de per si. Llavors, a més de planificar correctament variables com el volum o la intensitat també hauríem de valorar el tipus d'exercicis que estem triant.

L'alimentació és important, tot i que en el cas de les agulletes seu paper és una mica més secundari que el de l'entrenament. Seran importants sobretot la ingesta de proteïnes i la ingesta total de calories, ja que si aquestes són especialment baixes serem menys propensos a reparar adequadament el dany muscular causat per l'entrenament.

CADENA 100