Com s'adaptarán les plataformes de lloguer turístic

Més mesures higièniques i un interval buit entre estades
Com s'adaptarán les plataformes de lloguer turístic

Temps de lectura: 2’

Hi ha molts dubtes al voltant del turisme després del coronavirus, però cada dia també hi ha més respostes. Recentment, grans empreses d'allotjaments turístics com Airbnb i Vrbo han comunicat les mesures que prendran quan es torni a reprendre l'activitat turística, entre les quals destaquen la neteja i higiene, l'organització i noves eines de recerca i de comunicació.

Airbnb: 72 HORES ENTRE ESTADES
Per a aquesta plataforma d'allotjaments la solució és clara: una millor neteja i pautes a seguir entre una estada i la següent. Els amfitrions tindran eines per oferir les millors condicions d'higiene i els hostes per trobar els allotjaments que compleixin amb la normativa. Com? Amb el Programa de neteja Avança, elaborat a partir dels consells de Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units, d'experts i d'empreses líders en serveis de neteja i higiene. El programa té previst entrar en vigor aquest maig als Estats Units i s'aplicarà gradualment a la resta de països segons les necessitats específiques de cada zona. Amb aquest, els clients poden filtrar i identificar fàcilment els allotjaments que compleixin amb els requisits i que formin part del programa, mentre que els amfitrions tindran a la seva disposició les pautes necessàries que cal seguir, com per exemple:

  • Esperar un temps abans d'entrar a l'allotjament després de la sortida dels hostes i utilitzar l'equip de protecció corresponent, com mascareta i guants, a més de desinfectants i gels de mans.
  • Bloquejar les reserves i deixar els allotjaments buits durant 72 hores (període actualment establert) entre una estada i la següent.

VRBO: CANCELACIONS FLEXIBLES
En la mateixa línia, Vrbo posa a disposició dels clients eines per complir amb les necessitats addicionals i per comunicar d'una manera més clar els estàndards de neteja utilitzats. Aquests materials d'higiene, elaborats amb informació del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, l'Organització Mundial de la Salut i Cristall International Standards, entre d'altres, recomanen:

  • Desinfectar superfícies que es toquen sovint.
  • Deixar un temps establert entre reserves per evitar estades consecutives.
  • Tenir estoc suficient de gel antibacterià i desinfectants per a mans.
  • D'altra banda, Vrbo millora les seves prestacions en línia per trobar fàcilment allotjaments amb cancel·lació flexible.
  • Per assolir aquesta seguretat, aposten per millorar els filtres de cerca que permetin trobar cases que ofereixin un reemborsament complet en cancel·lar en una data específica i les polítiques de cancel·lació més flexibles, sobretot a curt termini.

CADENA 100