Com hem de cuinar la pasta perquè sense perdre sabor sigui més saludable i engreixi menys

Faríem bé en reduir el consum, prendre-la al dent i optar sempre per pasta integral, rica en fibra i nutrients beneficiosos
Com hem de cuinar la pasta perquè sense perdre sabor sigui més saludable i engreixi menys

Temps de lectura: 2’

La pasta és un d'aquells aliments que sol agradar a tothom. Desgraciadament, els carbohidrats cada vegada compten amb pitjor reputació, sobretot quan es tracta de perdre pes.

Però, es pot menjar pasta dins d'una dieta saludable? Tot depèn del tipus de producte i de la manera de cuinar-la. Igual que succeeix amb altres aliments similars, com el pa o l'arròs, certes característiques poden fer de la pasta un plat més sa. Així, la qualitat dels carbohidrats millora quan són amb gra no refinat, rics en fibra i amb baix índex glucèmic, és a dir quan no pugin la glucosa a llarg termini.

Tres característiques que poden trobar-se en la pasta integral. Ja que mentre aquesta es crea a partir del gra sencer (pel que comporta tots els nutrients incloent la fibra), la pasta blanca s'elaborarà amb farines refinades a què s'ha eliminat el germen i el segó -quedant únicament el midó, un element que l'organisme converteix ràpidament en glucosa, generant pics de sucre en sang.

La pasta al dent molt més sana, així mateix, la forma de cuinar la pasta també pot fer que aquesta sigui més saludable. Com més cuita està la pasta abans es converteix en midó i abans genera un pic de glucosa en sang. En canvi, això no passa tant amb la pasta al dent, més dura i menys gelatinosa.

Al coure menys la pasta i generar menys midó, estàs afavorint que el teu cos gestioni aquesta energia més a llarg termini (dit d'una altra manera, minimitzant els pics de glucosa), reduint així el sobrant que es quedarà a la teva cintura. Per descomptat, més enllà d'això, la forma en què acompanyis aquest plat també marcarà una diferència pel que fa al recomanable que pugui ser.

No serà el mateix, menjar pasta amb embotit i amanir amb tomàquet fregit i formatge ratllat, rics en sucres afegits, que preparar-la amb verdures i ruixar d'oli d'oliva.

CADENA 100