Com ens afecten els aliments a les nostres emocions

T’ensenyem els aliments que poden ajudar-te a afavorir el teu estat d’ànim 
Com ens afecten els aliments a les nostres emocions

Temps de lectura: 1’

Els estudis científics demostren que els efectes de l'alimentació sobre els estats d'ànim són cada vegada més freqüents i concloents. A continuació et deixem alguns exemples:

Per a estar més alegre

Són recomanables els aliments que afavoreixen a la serotonina, com els aliments rics en triptòfan: plàtan, pinya, ametlla, nou, carabassa, cacau pur, cereals integrals, espàrrecs, llavors de gira-sol, alvocat, passes, coliflor...Pots combinar aquests aliments en receptes com una torrada de cereals integrals amb plàtan o llet d'ametlles amb cacau.

Per a estar més tranquil

T'interessen els aliments com a l'arròs integral, azukis, bolets, espinacs, tomàquets, blat negre, pèsols, germinats, castanyes, moniatos, bròcoli...Receptes que combinen aquests aliments són l'amanida d'espinacs amb cigrons, l'arròs integral o el sandvitx de tofu i germinats.

Per a estar més motivat

Els aliments que estimulen l'adrenalina i la dopamina són els rics en proteïna com la quinoa i els llegums.Pots preparar-te receptes com a sopa de mongetes, seitan a la planxa amb bròcoli, quinoa amb saltat de bolets i verdures.

CADENA 100