Com desinflamar l'organisme a través de l'alimentació

Evitar determinats aliments i adoptar hàbits saludables pot ser la millor estratègia
Com desinflamar l'organisme a través de l'alimentació

Temps de lectura: 1’

Els hidrats de carboni, els greixos i les proteïnes resulten imprescindibles però existeixen també substàncies que estan en els aliments frescos i naturals en quantitats mínimes i que són indispensables per a la vida. Són precisament aquestes substàncies les que escassegen en la dieta de la majoria de persones, però pot incrementar-se la ingesta seguint unes regles bàsiques en els hàbits alimentaris:

1. Menjar cru

 Els menjars haurien de començar amb vegetals crus sempre que ho permeti l'època de l'any. Idealment, aquests aliments han de constituir, com a mínim, la cinquena part de la dieta. Aquest hàbit evita la reacció.

2. Moderar les proteïnes

Una alimentació en la qual predominin la fruita, la verdura, els cereals, la fruita seca, els olis vegetals extrets en fred i els lactis, en la qual a més no s'abusi dels llegums secs i en la qual, molt ocasionalment, s'incloguin el peix, els ous i la carn, conserva la salut de l'organisme.

3. Coccions suaus

Cal evitar les temperatures altes i les coccions prolongades. El millor és cuinar al vapor o al forn a baixa temperatura (per sota de 110 °C), en cocció suau, i en planxa lleugera, sense cremar.

4. Evitar aliments inflamatoris

Els greixos sobreescalfats, les conserves, els productes elaborats amb farina blanca, el sucre refinat o el cafè.

5. Minimitzar la sal

Els productes naturals contenen quantitats més que suficients de clor i sodi.

CADENA 100