Com combatre l'astènia primaveral de forma natural

La primavera mobilitza el que estava estancat en l'organisme i pot generar astènia primaveral.
Com combatre l'astènia primaveral de forma natural

Temps de lectura: 2’

La primavera és una època de l'any realment especial. Una estació que representa el despertar de les forces naturals fins llavors latents durant el període hivernal. Es produeix un augment del dinamisme vital, augmenta l'activitat corporal i les emocions es fan més intenses. Adaptar-sense massa problemes a les noves condicions climàtiques que suposa aquest canvi d'estació és convenient i saludable. L'organisme s'adapta per si mateix, encara que de vegades cal ajudar una mica al nostre cos.

A continuació presentem senzilles propostes per a una primavera saludable:

1. Respectar el son.

Cal intentar dormir les hores que l'organisme necessiti però sense recórrer a substàncies artificials per agafar el son.

2. Seguir una dieta adequada.

És important mantenir una alimentació sana i equilibrada, baixa en greixos i rica en fibra. És recomanable augmentar el consum de fruites i verdures, que reposen les sals minerals que es perden a causa de l'augment de la temperatura exterior. També aporten les vitamines necessàries.

3. Practicar exercici físic moderat.

Per exemple, fer passejades de 45 a 60 minuts, nedar, anar en bicicleta, practicar ioga o qualsevol altra activitat que relaxi el cos i la ment. Els astènics d'evitar els esports que requereixin un esforç excessiu durant l'època en què se sentin amb menys forces.

4. Portar una vida ordenada.

En la mesura del possible, és bo mantenir uns horaris fixos per anar a dormir a la nit i aixecar al matí, així com per als àpats.

5. Sortir a l'aire lliure.

Davant la temptació constant d'estirar-se al sofà o al llit i romandre inactiu, és preferible no deixar-se vèncer per l'apatia i aprofitar les hores de llum natural per sortir a prendre l'aire i el sol, font de vitalitat i energia.

6. Cerca estímuls mentals.

Una manera de combatre la mandra mental és fomentar activitats intel·lectuals suaus que motivin i estimulin.

7. Respectar els petits descansos.

Si és possible, és bo fer petits descansos de cinc minuts cada hora al llarg de la jornada laboral, perquè aquesta es desenvolupi d'una manera més relaxada.

8. Mantenir una actitud positiva.

Es pot pensar en els canvis positius que es poden introduir en la vida i preguntar-se què es vol per als pròxims mesos. Obsessionar-se amb les molèsties que s'experimenten no ajuda a resoldre-les.

CADENA 100