Cada família pot analitzar quins factors estan dificultant el son i quines solucions estan a la vista.

Com ajudar a dormir als nens i adolescents

Temps de lectura: 2’

Després de les vacances, la recuperació dels horaris de son adaptats a l'activitat escolar és un dels reptes als quals s'enfronten les famílies. Tenim que :

Mantenir un horari regular

Els nostres cossos funcionen millor quan anem al llit i ens despertem aproximadament a la mateixa hora cada dia, i això és especialment cert en el cas dels més petits i els joves. Els nens i els adolescents necessiten de vuit a deu hores de son. Compte 10 hores cap enrere des de l'hora en què el teu fill ha de despertar al matí. Per exemple, si ha d'aixecar-se a les 7, a les 9 de la nit anterior ha de preparar-se per anar a dormir. A les 10 ja hauria d'estar adormit. Compte 11 hores si el nen té menys de 7 anys. Durant el cap de setmana aquestes hores es poden modificar lleugerament, però convé mantenir la rutina de son i no desplaçar-la més d'una o dues hores. En aquest sentit cal tenir una mica de màniga ampla amb els adolescents, ja que de fet el seu organisme està preparat per adormir-se i aixecar-se una mica més tard. No obstant això, com han d'adaptar-se als horaris escolars, la seva rutina no es pot veure alterada radicalment.

Apagar les pantalles abans d'anar a dormir

La llum blava que emeten les pantalles pot mantenir-nos desperts. És convenients que els nens i adolescents no estiguin exposats a pantalles des de dues hores abans de l'hora en què haurien de començar a dormir.

Crear un ambient que fomenti la son

A la tarda, a mesura que es fa fosc, cal començar a tranquil·litzar l'atmosfera. Podem abaixar el volum de la televisió i reduir la intensitat de la il·luminació (que a aquestes hores ha de ser càlida, no blavosa).
D'altra banda, els dormitoris s'han de mantenir amb la foscor més gran possible per agafar el son i no despertar-abans d'hora. Abaixa les persianes i corre les cortines.

Fer exercici

Sempre és recomanable i ajuda a dormir, però convé allunyar la pràctica de les hores nocturnes. A mitja tarda és un moment ideal.

CADENA 100