Claus per a prevenir contractures i dolors musculars

Molts problemes musculars es poden millorar si es mantenen uns hàbits
Claus per a prevenir contractures i dolors musculars

Temps de lectura: 1’

El cos humà necessita activitat física perquè tots els seus òrgans i sistemes funcionis correctament. Per això, si mantenim la mateixa postura durant un temps prolongat, augmenta la tensió muscular, disminueix la circulació dels fluids corporals i es produeix una asfíxia progressiva dels teixits que condueix al dolor.

¿Cóm pots evitar-ho?

1. Estira els músculs

Si et passes el dia assegut, procura aixecar-te cada 2 hores i estirar els músculs. Pots fer un petit passeig intentant alliberar les zones que notis més tibants.També pots fer estiraments específics; hi ha exercicis pensats per a fer en la cadira o pots pujar i baixar escales que també pot ser molt efectiu.

2. Porta una dieta antiinflamatòria

És convenient reduir o evitar completament la ingesta de carn vermella, embotits, productes processats, productes lactis i sucres refinats, ja que són aliments que propicien la inflamació dels teixits. D'altra banda, tracta d'augmentar el consum d'àcids grassos omega-3 (en nous i llavors de lli) que redueixen la inflamació i, en conseqüència, el dolor.

3. Augmenta la ingesta líquids

T'aconsello beure, a més, dos litres d'aigua al dia, en petites quantitats. La hidratació afavoreix la circulació sanguínia, també en les fibres musculars, i ajuda a evitar les contractures. Incorpora el suc d'una llimona en el primer got del dia, perquè desacidifica els teixits i redueix la inflamació. Una molt bona opció és beure te verd al llarg del dia. A més d'hidratar-te, posseeix una poderosa acció antioxidant  i manté la salut cardiovascular.

CADENA 100