No et va bé la cafeïna?

La cafeïna és estimulant, però algunes persones poden respondre amb molèsties com irritabilitat, nerviosisme, palpitacions o molèsties d'estómac.
No et va bé la cafeïna?

Temps de lectura: 1’

El cafè ens ajuda a sortir d'aquesta calma. En prendre'ns un cafè al matí, la cafeïna es diposita en els receptors d'adenosina, els bloqueja i evita la relaxació. La cafeïna et desperta i t'agita. Però el cos reacciona produint més adenosina, per contrarestar el seu efecte. En reduir la dosi de cafeïna, la quantitat d'adenosina serà alta i es produiran determinades molèsties. Quan l'efecte estimulant de la cafeïna desapareix, el cos primer ha d'acostumar novament a les reserves normals d'energia. No obstant això, al principi, la sensació d'esgotament i falta d'energia són pràcticament inevitables.

Una dosi excessiva de cafeïna (més de 400 mg, unes quatre tasses diàries) pot provocar mal de cap, insomni, nerviosisme i, fins i tot, tremolors musculars.

Com deixar de prendre-la

Tingues en compte els següents consells per superar la teva dosi de cafeïna

  • És millor començar un divendres, perquè no hagis de turmentar sense cafeïna i possiblement ple de mals de cap durant tota la setmana.
  • Prepara't amb una reducció progressiva de la dosi: si prens 5 o 6 cafès, el dijous pren 3 i el divendres, 3. En qualsevol cas evita la cafeïna a la nit.
  • Si no vols prescindir del teu estimat ritual matutí, pots substituir el cafè per una altra beguda calenta. Què tal una deliciosa infusió de menta, per exemple?

Prepara't per a possibles capricis a l'hora de menjar, que també poden ser un efecte secundari desagradable de l'abstinència de cafeïna. És una bona idea menjar fruites i refrigeris sans. Després d'uns dies, aquest desig també tendirà a regular-se.

CADENA 100