Un Cafè abans de la migdiada?

Encara que sembli contradictori, prendre un cafè i fer la migdiada pot ajudar a millorar la productivitat. I hi ha una explicació científica
Un Cafè abans de la migdiada?

Temps de lectura: 1’

Moltes vegades, després de tornar a reprendre l'activitat després d'uns minuts descansant al sofà, és difícil concentrar-se i ser productiu. Es tracta d'un estat que es diu inèrcia de la son i que provoca una mena de letargia alhora que segueix el repòs. En els casos de cansament, és molt habitual recórrer al cafè o a altres begudes amb cafeïna. No obstant això, el cos triga a absorbir aquesta substància.

Aquest tipus de begudes poden trigar a causar efecte entre 20 i 30 minuts, segons estudis. Per tant, beure líquids amb aquestes propietats després d'una migdiada no és la millor solució.

Segons un estudi que aborda aquest tema i que analitza com reduir el cansament dels treballadors nocturns, és preferible prendre cafè abans d'un petit somni d'entre 20 i 30 minuts, que en despertar-se.

Per comprovar els efectes de la combinació del cafè i la migdiada, els investigadors van fer 2 grups. Els primers havien de prendre 200 grams de cafeïna, el que equival a 1 o 2 tasses, mitja hora abans de descansar. Les proves es van fer en les hores de després de dinar, on apareix la inèrcia de la son. La resta de participants únicament van rebre placebo.

En revisar els resultats, els que sí que havien consumit la beguda van millorar la seva productivitat i la seva capacitat de reacció, la qual cosa dóna suport a l'eficiència de la migdiada amb cafeïna. Encara que aquesta fórmula buscava solucionar els problemes de concentració dels treballadors nocturns, ha provat funcionar en qualsevol empleat que faci el mateix durant el dia. Els investigadors van dur a terme les proves entre les 15.00 i les 15.30 hores, de manera que els resultats són aplicables fora de torn de nit.

CADENA 100