Baixades de tensió a l'estiu: això és el que has de fer per prevenir-les

Durant els mesos d'estiu, aquest risc augmenta
Baixades de tensió a l'estiu: això és el que has de fer per prevenir-les

Temps de lectura: 1’

Les baixades de tensió poden ocórrer en qualsevol moment de l'any i algunes persones són més propenses que altres a pujar aquests problemes de tensió. Durant els mesos d'estiu, aquest risc augmenta a causa, entre altres coses, a les condicions climàtiques. Per sort, hi ha algunes pautes que podem seguir de manera que reduïm el risc de patir una baixada de tensió aquest estiu:

  • •Assegurar-nos de beure aigua suficient: És important consumir aigua, però també fruita i verdures que ens ajudin a augmentar la hidratació.
  • Reduir tot el que puguem el consum d'alcohol: el consum habitual d'alcohol pot afavorir la deshidratació.
  • Menjar menys quantitat (repartides és un major nombre d'àpats si cal): en aquests mesos de més calor fem àpats més lleugers i menys copioses. Si ho necessitem podem menjar més sovint, però de forma més suau. D'aquesta manera les digestions seran menys pesades i no afectaran la nostra pressió sanguínia.
  • Evita les hores de més calor en fer esport: si som aficionats a l'esport, és preferible que ho practiquem a primera hora del matí o a última de la tarda, de manera que evitem les hores en què la calor estrenyi més.
  • Per dutxar-nos millor aigua temperada: l'aigua calenta pot col·laborar en l'eixamplament dels nostres vasos sanguinis, podent tornar-nos més vulnerables a baixades de tensió.
  • Utilitza un coixí alt: els coixins alts ajudaran al fet que quan ens aixequem el canvi corporal no ens resulti tan brusc, evitant els marejos provinents d'aquests canvis.
  • Abans d'aixecar-nos, activem la circulació sanguínia: Per això podem contreure els bessons o moure els peus, ajudant a la circulació de la sang.
CADENA 100