Un asteroide passa "tocant" la Terra

Va passar a "només" 144.000 quilòmetres de distància
Un asteroide passa "tocant" la Terra

Temps de lectura: 1’

Els científics l'havien descobert només 4 dies abans que passés molt a prop de la Terra. De fet, aquest asteroide, que va arribar a estar a només 144.000 quilòmetres de distància del nostre planeta, és l'objecte més proper observat mai des dels telescopis. Se li ha posat el nom de 2020 FL2, pertany al grup d'asteroides Apollo i té un diàmetre d'uns 20 metres, segons dades que facilita la Xarxa Internacional d'Advertència d'Asteroides. Van ser investigadors xinesos els que van descobrir l'objecte el passat 19 de març. Ens els següents dies l'asteroide havia estat vist per 15 estacions d'observació internacionals. Els científicas asseguren que degut al seu petit tamany i que vola des de la mateixa direcció del Sol era molt difícil de veure. L'asteroide té una òrbita molt excèntrica i passa a prop de Mercuri, Venus, la Terra, Mart i Júpiter. Precissament el passat dia 15 de març també va passar a prop de la Terra un altre asteroide, en aquest cas a una distància de 328.000 quilòmetres. No ens hem pas d'alarmar amb aquestes notícies, ja que el pas de petits cossos celestials a distàncies relativament properes a la Terra no és un fet excepcional, sinó que passa amb més freqüències del que podem pensar. La possibilitat de que aquests petits asteroides acabin fent mal al planeta és molt petita, ja que degut al seu petit tamany el més probable és que, en cas d'arribar a tenir contacte amb l'atmosfera terrestre, es desintegrèssin abans de tocar la superfície del nostre planeta. Podem estar tranquils, que a la vida real no viurem un dels desastres còsmics que tant agraden a Hollywood.