Aquests són els beneficis científicament provats de la dieta mediterrània

Reduir el pes, prevenir de diferents malalties, són alguns dels beneficis de seguir l'estil de vida saludable d'aquesta dieta.
Aquests són els beneficis científicament provats de la dieta mediterrània

Temps de lectura: 1’

La dieta mediterrània no és només una de les formes d'alimentació més famoses que existeixen arreu del món, sinó també una de les més saludables, cosa que ha portat a la UNESCO a declarar-la Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat l'any 2010. Es tracta d'una dieta que es va originar en les ribes de la Mar Mediterrània fa milers d'anys, on s'assentaven importants civilitzacions, com Grècia, Itàlia i Espanya.

Està basada en la cuina més tradicional, predominant els aliments d'origen vegetal com les verdures i els llegums, seguits de proteïna magra de peix i vi. A més, un dels seus punts més controvertits és que no segueix cap mena de regles rígides pel que fa a quan i quant menjar, ja que això varia en funció de la persona i el moment.

El que sí que exposa clarament és la importància de consumir pocs sucres, carbohidrats processats, greixos saturats i lactis.
Tothom sap que té implicacions positives en la salut, però quins són els veritables beneficis de la dieta mediterrània?

Moltes han estat les investigacions al voltant d'aquesta dieta, però la dieta mediterrània no et fa aprimar miraculosament de la nit al dia, però sí que contribueix a la pèrdua de pes, ja que distribueix el greix corporal menys perjudicial i la seva gran riquesa en fibra té un poder saciant, alentint l'increment de l'obesitat.

A més, també juga un paper molt important en la prevenció de malalties relacionades amb el deteriorament cognitiu que apareixen amb l'edat, com ara el Parkinson, la demència o l'alzheimer, ja que aquests aliments proporcionen antioxidants que protegeixen el cos d'aquestes patologies.

CADENA 100